Waco Forsikringsmegling AS kjøper Nova Forsikringsmegling AS

Waco Forsikringsmegling, som er en del av Söderberg & Partners i Norge, kjøper nå 100 % av aksjene i Nova Forsikringsmegling.

- Med dette oppkjøpet styrker vi vår posisjon i SMB-markedet i Rogaland, sier Ordin Oma, daglig leder og gründer i Waco Forsikringsmegling.

Nova Forsikringsmegling ble etablert i 2017 og tilbyr megling og rådgivning av person-, pensjons- og skadeforsikring til bedriftsmarkedet i Rogalandsregionen. Selskapet driver virksomheten sin fra Madla utenfor Stavanger.

– Jeg ser frem til å bli en del av Waco Forsikringsmegling og Söderberg & Partners, sier Christian Skjold, daglig leder og eier av Nova Forsikringsmegling. – Fremover vil vi kunne tilby kundene et bredere tjenestespekter, større innkjøpskraft og bedre systemløsninger.

Söderberg & Partners har Nordens og Europas mest offensive approach, og har siden oppstart i 2004, etablert virksomhet i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Luxembourg, Spania og Nederland. Samlet har Söderberg & Partners-gruppen i overkant av 600 mrd. kroner under rådgivning. I 2021 omsatte konsernet for 6 mrd. kroner og har over 3000 ansatte.

Waco Forsikringsmegling AS er en frittstående forsikringsmegler og -rådgiver. Selskapet ble etablert i 1987, og startet da med megling mot forsikringsmarkedet i Lloyds i London. Senere har megling i det norske markedet av person-, pensjons- og skadeforsikring vært selskapets satsingsområde i bedriftsmarkedet og offentlig sektor. Waco Forsikringsmegling ble en del av Söderberg & Partners i 2022.