Vostok Emerging Finance årsredovisning för 2019

Stockholm, March 25, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) --

Vostok Emerging Finance årsredovisning för  2019

Vostok Emerging Finance Ltd (“Bolaget”) publicerar årsredovisningen för 2019.

Bolagets årsredovisning finns från och med idag tillgänglig på Bolagets hemsida, www.vostokemergingfinance.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Stenlund, CFO: +46 (0) 8-545 015 50

Vostok Emerging Finance är ett investmentbolag vars syfte är att investera i bolag i ett tidigt skede som erbjuder moderna finansiella tjänster i tillväxtmarknader. VEF är noterat i Sverige på Nasdaq First North med kortnamnet VEMF SDB.

Vostok Emerging Finance’s Certified Adviser på Nasdaq First North är Pareto Securities AB, +46 8 402 50 00, certifiedadviser.se@paretosec.com.

Denna information är sådan som Vostok Emerging Finance är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.

Mandalay Resources Corporation meddelar sina produktions- och försäljningsresultat för andra kvartalet 202010.7.2020 15:17:47 CESTPressemelding

TORONTO, July 10, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) tillkännagav idag sina produktions- och försäljningsresultat för andra kvartalet 2020. Under andra kvartalet 2020 producerade Mandalay en konsoliderad mängd motsvarande 24 752 säljbara uns guldekvivalent och sålde 24 916 uns guldekvivalent. Mandalays President och Chief Executive Officer, Dominic Duffy förklarade, ”Båda verksamheterna har fortsatt sin starka start på året med förbättrade resultat från första till andra kvartalet vad gäller total mängd sålda uns guldekvivalent. Produktionsresultatet för andra kvartalet var bolagets bästa konsoliderade guldproduktion för ett enskilt kvartal sedan fjärde kvartalet 2017.” Duffy konstaterade vidare, ”Resultaten i Costerfield var fortsatt utmärkta från Youle-ådern, vars anläggning producerade 13 502 uns guldekvivalent. Antimonproduktionen hade ännu ett stabilt kvartal med 933 sålda ton, vilket var bolagets högsta mä

Volta Finance Limited : Director Declaration10.7.2020 15:09:22 CESTPress release

Volta FinanceLimited (VTA/VTAS) Director Resignation Guernsey, 10 July 2020 Volta Finance Limited (the “Company”) announces that Atosa Moini, a non-executive director of the Company and Chair of the Management Engagement Committee, has notified the Company of her intention to step down from her role on the Board and resign as a Director of the Company with effect from 31st July 2020. Ms Moini has been on the Board since 2017 and the Directors would like to express their gratitude to her for her valuable contribution during that period. For further information, please contact: Company Secretary and Administrator BNP Paribas Securities Services S.C.A, Guernsey Branch guernsey.bp2s.volta.cosec@bnpparibas.com +44 (0) 1481 750 853