Volue og WSP velger Holtermanns veg 1-13

(Trondheim 18. februar 2021) Volue og WSP har inngått leieavtaler med Entra om 4 100 kvadratmeter i byggetrinn to for Holtermanns veg 1-13 i Trondheim. Entra planlegger oppstart av byggetrinn to i løpet av første halvår 2021.
Foto/Illustrasjon: Goldbox

Tomtene ligger på Elgeseter ved Lerkendal, i hjertet av kunnskapsmiljøet i Trondheim. De planlagte byggene vil gi en urban kontekst på bakkeplan, mens det høyere opp i etasjene er en attraktiv naturutsikt mot Fosen-alpene i nord, Nidelva i vest og Høyskoleparken i øst.

Den godkjente reguleringsplanen for Holtermanns veg 1-13 tillater bygging av. 47 600 kvadratmeter fordelt på tre bygg. Første byggetrinn som var på 11 700 kvadratmeter var ferdigstilt i første kvartal 2020, og er fullt utleid. Byggetrinn to er på 20 900 kvadratmeter og oppstart er planlagt i løpet av første halvår 2021. Det er forventet at Volue kan flytte inn i løpet av fjerde kvartal 2022 og at WSP kan flytte inn i de nybygde lokalene i løpet av andre kvartal 2023.

- Vi ser fram til å komme inn i et nytt og moderne bygg i et spennende område i Trondheim. Volue utvikler fremtidsrettede teknologiske løsninger for flere bransjer, og da er det flott å bo i et bygg som matcher oss, sier Arnstein Kjesbu, CFO i Volue.

- Vi er veldig glade for å ha inngått denne leieavtalen med Entra. Beliggenheten tett på kunnskapsmiljøene i byen er bra, og Entras planer for et innovasjonsdistrikt tiltaler oss i WSP veldig. Vi gleder oss skikkelig til å flytte inn. Her skal vi skape et pulserende kompetansemiljø til glede for både medarbeidere, kunder og samarbeidspartnere, sier Kim Rasen, kontorleder i WSP i Trondheim.

Det legges opp til fremtidsrettede kontorlokaler med gode lys- og utsiktsforhold, og stor fleksibilitet for ulike leietakerløsninger, hvor det også er servicefunksjoner som er tilpasset leietakernes behov.

- Vi er utrolig glade for at to så innovative virksomheter som Volue og WSP har valgt å inngå avtaler med oss her i Holtermanns veg. Vi tror de vil nyte godt av å komme til denne kunnskapsbydelen, med kort avstand til NTNU, Sintef og andre teknologiske selskaper. Entra ser frem til å gå i gang med de neste byggetrinnene og være med på å utvikle det nye innovasjonsdistriktet, og det skal bli spennende å ønske begge velkommen til nybygde lokaler, sier Stine Hostad – leder for Entra i Trondheim.

Byggetrinnet vil få et stort møtesenter som blir tilgjengelig for offentligheten, utadrettede arealer med flere servicefunksjoner i første etasje, parkeringskjeller med egne sykkelplasser og garderober som er tilrettelagt for at en stor andel av de ansatte kan sykle til jobben. Eiendommene som er på et sentralt knutepunkt i Trondheim, ligger kun 100 meter fra Nidelva som er en attraktiv grønn lunge med fine turmuligheter.

Stine Hostad, leder for Entra i Trondheim, tlf: 477 06 686, epost: sho@entra.no