Volkswagen åpner for bestilling av nye Polo

Helt siden første generasjon ble lansert i 1975, har Polo vært en viktig modell for Volkswagen. I høst lanseres en ny utgave, som kan bestilles hos norske forhandlere nå.
Den nye Polo kan nå bestilles i Norge
  • LED Matrix-lykter med lysassistent som standard
  • Klassens mest omfattende førerhjelpsystemer
  • 7-trinns DSG-automatgir
  • Klasseledende innvendig plass
  • Norgesmodell fra 286 000 kroner, eksklusive frakt og levering

– Selv om vi selger en stadig større andel av elektriske biler, er det fremdeles stor etterspørsel etter vår kjente og kjære småbil. Polo har kvaliteter som gjør den til klassens beste på mange områder, er populær både i privatmarkedet, og i flåte- og leiebilsegmentet i Norge, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen i Norge.

Nye Polo blir lansert i Norge som én modell: Polo Style 95 hk TSI DSG. Den vil koste fra kr. 286 000, eksklusive frakt og leveringskostnader.

– Dette er en komplett utstyrt norgesmodell, med for eksempel LED-Matrix-lykter og automatgir som standard. Den vil bli svært konkurransedyktig, fortsetter Edvardsen-Eibak.

Nye Polo vil få klassens mest omfattende førerhjelpsystemer. «IQ.DRIVE Travel Assist» er standard. Det inneholder blant annet «Lane Assist», «Front Assist» med nødbremsfunksjon under 30 km/h, fotgjenger- og syklistgjenkjennelse, tretthetsvarsel og adaptiv cruisekontroll (ACC).

Førerhjelpsystemene kan også utvides med en førerassistentpakke som inneholder «Lane Assist» med blindsonevarsel, automatisk parkeringshjelp, trafikkskiltgjenkjenning (i kombinasjon med «Discover Media»-navigasjon) og «Pre-Crash»-kollisjonsbeskyttelse for forsete- og baksetepassasjerer.

Nye Polo vil lanseres i Norge i uke 37, men kan bestilles hos norske forhandlere allerede nå.

Den nye Polo kan nå bestilles i Norge
Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen