Vises frem i Ålesund for første gang

Det har vært stor interesse hos Manta5 etter norgeslanseringen av XE-1 i 2022. Nå har oppfølgeren kommet, og Norge er blant landene som får den nye hydrofoilsykkelen først. Manta5 SL3 blir vist frem for første gang under Båt og Caravanmessen i Ålesund (Sparebanken Møre Arena) fra 03. til 05. mars.
Nytt i verden: Manta5 Hydrofoiler SL3. Foto: Manta5

– Etter den svært gode mottakelsen Manta5 har møtt i Norge gleder vi oss nok litt ekstra til å vise frem neste generasjon hydrofoilsykkel som er bygget på imponerende bærekraft og innovasjon, sier markedssjef Kim Brandsnes i Manta5 Norge.

Den andre hydrofoilsykkelen fra Manta5 er en velutstyrt sportslig hydrofoilsykkel med lang rekkevidde og verdensledende teknologi utviklet av designere fra New Zealand. Vannsykkelen har et helt nytt og sprekere design, oppnådd for enklere funksjoner for «start», bedret sittestilling og sikkerhetsforbedringer. Aldri før har det vært så enkelt og så gøy å ta sykkelturen på åpent vann.

Manta5 SL3 kommer standard med tilt-sensorer, propelldeksel og Bluetooth kjørekontroll. Med den nye Easy Launch Teknologien trenger du kun en finger på gassen, så tar motoren deg opp til vannoverflaten på sekunder. Hydrofoiler SL3 har også et utbedret chassis med bedre flyteegenskaper som gjør at sykkelen holder seg oppreist når den står alene i vannet.

Hydrofoilsykkelen fra Manta5 er det eneste elektriske foilproduktet på markedet som gir deg opp til hele 4,5 time kjøretid. Hemmeligheten er de nye 1000Wh og 600Wh Hydropack batteriene, kombinert med en spesialbygd girkasse som effektiviserer motoren, i tillegg til den manuelle syklingen.

-Hydrofoiler SL3 har et revolusjonerende design. Kombinert med helt nye og praktiske funksjoner er dette sykkelen for deg som ønsker å trene eller å oppleve vannet på en helt ny måte, sier Brandsnes.

Manta5 SL3 har en start pris på kr 99.900.

Høydepunkter

• 2,5 kw motor og gass
  • 10 nivåer med pedaleassistanse. Opptil 4,5 timers kjøretid
  • Den gjennomsnittlige rytteren kan bli en selvsikker foilsykkelist på mindre enn 1 time
  • Modulært design for enkel transport og montering i vannkanten
  • Tre modellvarianter tilgjengelig i flere prispunkter

Om Manta5

Manta5 skapte verdens første hydrofoilsykkel og revolusjonerte sykkelopplevelsen på vann i 2020. I dag er Manta5 verdensledende innen innovasjonen av personlige hydrofoilprodukter og er forkjemper for hydrofoiling som egen sportsgren. Manta5s produktutvikling er basert i Waikato, New Zealand, mens produksjon er i Taiwan. Manta5 Norge AS har hovedkontor i Ringsaker og ansvaret for distrubisjonen i Norge og Sverige.

Om Båt & Caravanmessen

Båt- og caravanmessen i Ålesund viser frem det siste innen kapitalvarer og fyller hele Sparebanken Møre Arena med kvalitetsutstillere. I tillegg til å være en utstillings- og salgsarena, er messene stedet for presentasjon av nyheter og attraksjoner for det båt- og caravaninteresserte publikum. Messen har også flytende utstilling ved bryggene.

Gjennom tre dager får båt- og caravaninteresserte besiktige årets modeller. Utstillere presenterer et bredt utvalg fra joller, daycruisere, pilotbåter og lystbåter samt praktiske og luksuriøse bobiler, campingvogner, Combi-camper og utstyr til campinglivet. Her finner man det meste til fritiden. Både lokale og nasjonale aktører tar turen med mange flotte modeller av ekstra interesse for de besøkende fra Nordvestlandet.

• Båt og Caravan 3. – 5. mars 2023
  • Arrangør: Sparebanken Møre Arena
  • Historikk: Det er 16. gang båtmessen arrangeres og 9. gang temaene båt og caravan arrangeres parallelt
  • Konsept: Temamesse; utstilling av båter, motorer, maritimt utstyr, caravan og tilbehør