Vipps så var gaven sendt!

Til både bursdager, konfirmasjon og jul er penger ofte en populær gave, og Vipps er allerede flittig brukt for at pengene skal komme rett inn på konto. Men mange har ønsket seg en litt morsommere måte å vippse over gaver på, og nå er det endelig på plass i Vipps.

Allerede har mange vippsere oppdaget gavemuligheten helt på egenhånd, og på bare fire dager er over 35 000 gaver sendt. Cirka 10 prosent er fra folk som selv har mottatt en gave, som kan tyde på god nettverkseffekt.

Ved å vippse en gave blir det enda litt morsommere å gi pengegaver i Vipps, og mottageren får seg en fin overraskelse når de åpner Vipps – med både konfetti og egen innpakning. Den kan du selv velge hvordan ser ut, sammen med en hyggelig beskjed som vises når gaven åpnes opp.

Den som mottar gaven får en push-melding fra Vipps om at en gave er sendt over, og kan så åpne den inne i Vipps, med konfettidrysset og en liten animasjon.
Å vippse over en gave koster 5 kroner, men er gratis for alle med Vipps under 15 år.

Over 3,5 millioner nordmenn har nå lastet ned Vipps.

Følg saker fra Vipps

Siste saker fra Vipps

Shake shake! Eller….?2.4.2020 11:12:48 CESTPressemelding

Har du prøvd å riste på mobilen for å sjekke saldo uten hell? Da har du gått fem på aprilsnarren fra Vipps. Men det er fortsatt ganske enkelt å vite hvor mye du har på konto – også om de er i forskjellige banker. I Vipps har du muligheten til å legge til totalt 8 betalingskilder, som kan være både kort og konto. Har du derfor flere ulike kontoer du bruker til å betale fra kan det være smart å legge de til i Vipps, og se saldo når du logger inn i appen.