Det Internasjonale Barnekunstmuseet

Vinterutstilling m/ internasjonal barnekunst i Kunstpassasjen, Jernbanetorget i samarbeid med Sporveien Oslo AS

"Natten før jul"
Alex Dashkov, 14 år Russland
"Natten før jul" Alex Dashkov, 14 år Russland

Barnekunstmuseet presenterer en spesiell vinterutstilling i Kunstpassasjen på Jernbanetorget, ved Oslo S i 5 uker. Vinterutstillingen er realisert i samarbeid med Oslo Sporveien AS og viser et utdrag av internasjonal barnekunst. Kunstpassasjen ved Jernbanetorget ligger i gangveien mellom øst- og vestgående plattform ved Oslo S.

Kunstpassasjen er sentralt et sted der byens ukjente kunstnere får vise sine arbeider, på en av Sporveiens største kunstarena, som daglig passeres av ca. 40 000 reisende. Gjennom året har det vært utstillinger i kunstpassasjen av både fotokunstnere og malere.

Sporveien Oslo AS; – Vi ser det som en del av vårt samfunnsanasvar å ivareta trivselselementer som som løfter den totale reiseopplevelsen. Sporveiens t-banestasjoner har mange kunstskatter og vi gjør trikken til en mobil kunstformidler. Gjennom vår kunstsatsning ønsker vi å skape et hyggelig miljø for de reisende, og å gi en arena for lokale, mindre kjente kunstnere.

Utstillingen kan sees frem til 10. januar 2017.

Kontaktperson;  Angela Goldin, Direktør ved Barnekunstmuseet, mob. 90918247

www.barnekunst.no

post@barnekunst.no

"Natten før jul"
Alex Dashkov, 14 år Russland
"Natten før jul" Alex Dashkov, 14 år Russland

Om Det Internasjonale Barnekunstmuseet

Det Internasjonale Barnekunstmuseet
Lille Frøens vei 4

22 69 17 77http://www.barnekunst.no

Faktaboks - Det Internasjonale Barnekunstmuseet
Barnekunstmuseet ble offisielt åpnet 1.oktober 1986. Museet har helt fra sin grunnleggelse vært opptatt av FNs Barnekonvensjon befestet et rykte verden rundt som en unik kunstinstitusjon som samler, bevarer og formidler kunst laget av barn og unge (2-18 år). Museets unike samling inneholder i dag over 200 000 kunstverk fra mer enn 185 land. Museets samling har vokst ut av huset på Frøen, og man jobber med planer om større og mer sentrale lokaler slik at museet kan bli et fremtidig unikt utvidet internasjonalt opplevelses- og kunnskapssenter. Hjemmeside: www.barnekunst.no

Følg saker fra Det Internasjonale Barnekunstmuseet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Det Internasjonale Barnekunstmuseet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Det Internasjonale Barnekunstmuseet

Clear Channel samarbeider med Barnekunstmuseet!2.5.2019 08:52:49 CESTPressemelding

Det Internasjonale Barnekunstmuseet samarbeider med Clear Channel og viser for første gang internasjonal barnekunst i rundt i Oslo’s gater. Barnekunsten fra museets permanente samling vises 30 ulike steder i hovedstaden ila april-mai 2019 måned ved bla.; Majorstuen, Homansbyen, Frogner, Aker Brygge, Tjuvholmen, Rådhusplassen, Gamle Oslo, Ila, Thorsov, Grünerløkka, Tøyen, Ekkeberg, Oslo City, Kampen, Gamle Oslo, Sofienberg, Oslo S, m.m. – Barn er et folk, sier man. Men et folk eksisterer ikke uten kultur. Barn er et folk som hører fremtiden til. Og da må dette folk ha rett til sitt eget språk, sin egen kultur, sin kunst og sin historie. – museets grunnlegger & filmregissør Rafael Goldin (1920-1994)- Barnekunstmuseet har like stor appell til barn som til voksne. Museets samling bygger på tanken om at barna selv skal uttale seg og komme til orde. Alle har vært barn en gang! - museets direktør, Angela Goldin- Det er mange museer for barn, men Oslo har et museum av barn. - New York Times (1

26.08. Barnekunstmuseet inviterer til gratis konsert med Unge Folkemusikere i Oslo (UFO) på Tjuvholmen!22.8.2018 08:55:00 CESTPressemelding