Ving lanserer gratis avbestillings- og endringsforsikring og reiseforsikring for alle nye bestillinger

På grunn av Korona-viruset er det mange kunder som spør om vilkårene for avbestilling og endring av reiser. Ving lanserer derfor i dag en trygghetspakke, som innebærer en ekstra reiseforsikring samt mulighet for å avbestille eller endre reisen helt uten kostnader. Trygghetspakken tilbys gratis til alle kunder som bestiller en charterreise med avreise til og med 31. oktober. Trygghetspakken gjelder kun nye bestillinger.

– Dette betyr at vi nå kan tilby mer trygghet til de kundene som går og lurer på om de skal bestille en ferie i vår eller sommer. Trygghetspakken gir blant annet fri avbestilling eller endring av reisen, fram til 30 dager før avreise. Vi gir også kundene en heldekkende reiseforsikring som ekstra beskyttelse, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Fakta om Trygghetspakken:

• Trygghetspakken gjelder nye bestillinger av reiser innen Vings charterprogram.
  • Gjelder avreiser til og med 31. oktober 2020.
  • Med reiseforsikringen får du refusjon fra første krone, erstatning for tapte feriedager og en ny reise hvis du blir syk mer enn halvparten av tiden, helt uten egenandel.
  • Trygghetspakken gir et ubegrenset antall endringer av reisen fram til 30 dager før avreise, maks 6 måneder fra avreisedato.
  • Ved karantene før avreise, selv om du ikke selv er syk, refunderes kunden hvis legeattest kan framvises.
  • Ved karantene på selve reisen vil forsikringen dekke kostnadene for hotell, nye flybilletter og ekstra kostnader av mat. Dette er gyldig i opptil 14 dager etter den ordinære avreisedatoen.
  • Ved bestilling av en ny reise trenger ikke kundene legge til noen ekstra forsikring selv. Dette legges til automatisk, senest 48 timer etter bestillingen er gjort.

For mer informasjon, se www.ving.no

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Norgessuksessen fortsetter – Vings maskoter Lollo & Bernie drar på turné27.4.2021 07:29:32 CEST | Pressemelding

I fjor slo Vings tilbud om «ferie med Lollo & Bernie» på utvalgte Nordic Choice-hotell godt an blant barnefamiliene som valgte å feriere hjemme i Norge. Denne sommeren følger Ving og Nordic Choice Hotels opp med en norgesturné for de populære maskotene. Nå skal Lollo & Bernie på besøk til et titalls kvalitetshotell fra nord til sør i vårt langstrakte land, i tillegg til å ha fast base på Quality Hotel Skjærgården i Langesund og Quality Hotel Expo på Fornebu.

Ving åpner for bestilling av reiser for sommeren 202225.3.2021 15:41:58 CET | Pressemelding

Om litt over en måned er Vings sommersesong i gang, men det er ikke bare årets sommerferie som kan bestilles. Allerede nå ser Ving fremover mot sommersesongen 2022. Og i dag åpnes det for bestilling av neste års sommerreiser til de mest populære reisemålene ved Middelhavet. Det betyr at flere av Vings best likte konsepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, samt flere andre populære hotell, allerede nå kan bestilles på ving.no. Og flere hotell vil bli lagt ut for salg fortløpende.

Ving bytter ut TV-peisen med TV-reisen25.2.2021 15:22:14 CET | Pressemelding

Den kjente TV-peisen på YouTube har blitt et vanlig innslag i mange norske hjem i det mørke vinterhalvåret. Men akkurat nå er det mange som lengter mer etter sol, varme og hav på sydligere breddegrader enn knitring fra TV-skjermen. Det har Ving gjort noe med, og nå får alle sol- og feriehungrige nordmenn et godt alternativ til TV-peisen. Ving presenterer TV-reisen – et digitalt ferieparadis med minutt for minutt-sendinger fra en eksotisk strand og bølgeskvulp.

Ving innfører generøse avbestillingsvilkår1.2.2021 08:52:53 CET | Pressemelding

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.