Vil kontant koronastøtte redusere skattefradrag?

Privat rydding av gjeld kan også hjelpe noen bedrifter. Typisk i form av ettergivelse. En kreditor vil da slette gjelden, helt eller delvis. Ettergivelse av gjeld er ikke skattepliktig inntekt for debitor. Men det ettergitte beløpet reduserer fremførbart underskudd. Kanskje bør det vurderes å fjerne denne regelen. Da vil ettergivelse kunne bli en farbar vei for flere bedrifter.

Tax & Legal Advokatfirma DA er et uavhengig advokatfirma med spesialkompetanse innen skatte- og avgiftsrett, eiendom og life science. Vi bistår næringsdrivende, offentlige virksomheter, privatpersoner og ulike rådgivningsmiljøer. Våre saker omfatter bokettersyn, etterberegninger, klagesaker og tvister med skatte-, avgifts- og tollmyndighetene. Vi bistår også med skatte- og avgiftsplanlegging i forbindelse med oppstart av ny bedrift, oppstart av nye prosjekter, restruktureringer og løpende virksomhet.