Viftesalget tar av hos Power: – De flyr ut!

Sommervarmen øker etterspørselen av produkter som kan kjøle ned hjemmene våre, og Power rapporterer om en enorm vekst av vifter, aircondition og luftkjølere så langt i 2020: – Kjøleproduktene flyr ut! Hittil i 2020 har vi solgt flere vifter og aircondition enn 2016 og 2017 til sammen, sier adm. dir. i Power Norge, Anders Nilsen.
Adm. dir. i Power Norge, Anders Nilsen

Luftkjølere er populært

Elektrokjedens salgstall viser at tradisjonelle vifter og airconditions selger aller best, men at også nykommeren «luftkjøler» vokser raskt

– Luftkjølere er geniale for dem som ønsker avkjøling, men ikke har mulighet for aircondition med lufteslange, sier Nilsen.

En luftkjøler består av en vannbeholder som kjøler ned luften som deretter blåses ut i rommet.

Folk vil ha det stille når de sover

Mange etterspør også stillegående kjøleprodukter, i følge norgessjefen:

– En del ønsker også å legge til noen hundrelapper for å få en vifte som er ekstra stille eller aircondition som er mer behagelig å sovne til, sier han og fremhever en kundegaranti kjeden er veldig stolt av i disse dager:

– Med vår 60 dagers åpent kjøp-kundegaranti sier vi at viftene har «sovegaranti»; får du ikke sove, kan du bytte eller få pengene igjen, sier han med et smil.

Påfyll hver dag

For å unngå utsolgt-situasjoner har kjeden jevnlige påfyll av butikkene:

– Vi fyller på hver dag for å sikre at alle kan komme innom for å få kjølt seg ned. Reservasjon med Click&Collect er veldig populært akkurat nå, sier Nilsen.

Adm. dir. i Power Norge, Anders Nilsen