VIERLIVE

VIERLIVE inviterer til festival-samarbeid

Strømme-plattformen VIERLIVE inviterer musikk- og festival-Norge til samarbeid for å bøte på noen av konsekvensene etter myndighetenes avlysning av sommerens store arrangementer.

– En digital konsert kan naturligvis ikke erstatte en solfylt og sosial musikkfestival. Den kan heller ikke bøte på alle de store økonomiske konsekvensene av dette vedtaket. Men vi har nå mulighet til å samarbeide om å selge billetter, skape kulturøyeblikk og med det, gi både bransjen og publikum et plaster på såret, sier talsperson for den nye norske strømmeplattformen VIERLIVE , Torgeir Vierdal.

VIERLIVE ble startet for å sikre inntekter til kulturbransjen, ved å gå bort fra gratiskonserter og Facebook, og over på en transparent og norsk plattform for alle som vil nå ut til folk digitalt.

VIERLIVE laget påskefestivalen ET HELT ANNET STED, med blant andre Sigrid, Aurora og Frida Ånnevik. Nylig ble det kjent at booking- og management-selskapet United Stage har valgt VIERLIVE som samarbeidspartner. Det samme har Oslo konserthus og kulturscenen Røverstaden.

– Nå handler det om å sikre inntekter og arbeidsplasser i musikk-Norge. Vi er i alle fall klare til å planlegge en annerledes festival-sommer, sier Vierdal.

Om VIERLIVE

VIERLIVE
Olaf Schous Vei 6 C

Dette er VIERLIVE -plattformen:

Kontaktperson: Haakon Mathisen, OLYP, 954 45 314, haakon@olyp.no

Vierlive.no er utviklet av artister og utøvere for kulturbransjen. Det er en norsk tjeneste med 100% transparent økonomi som gir publikum en plattform for streaming av live kulturtilbud. Det er basert på salg av billetter – ikke veldedighet.

Plattformen skal sikre inntekter til hele næringskjeden, fra artist til teknikere, arenaer og rettighetsorganisasjonene, ikke bare penger til hver enkeltartist. VIERLIVE er laget av OLYP (Oslo lydproduksjon AS), som er et kollektiv og live-produksjonshus for musikere og musikkbransjen i Oslo og Norge.

Følg pressemeldinger fra VIERLIVE

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra VIERLIVE på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra VIERLIVE