Videocation

Videocation henter 14 millioner for å akselerere satsing på videokurs

Oslo, 6. november 2020 – Videocation.no har hentet 14 millioner kroner i en rettet emisjon, og kan dermed akselerere sin satsning på videokurs. Kolberg Gruppen, som siden 1906 har vært aktiv i norsk næringsliv gjennom bil, eiendom og investeringer, garanterte for halve emisjonsbeløpet da det ble initiert en rettet emisjon blant nåværende eiere.
Marius Olsen, adm. direktør i Videocation AS

Emisjonen ble initiert av at selskapet så potensialet for å ytterligere akselerere satsingen på videokurs i et marked hvor man opplever stor etterspørsel etter høykvalitets videokurs. Videocation.no tilbyr virksomheter, organisasjoner og offentlige virksomheter en portefølje av mer enn 100 videokurs i en “Netflix brukeropplevelse”. Videocation gjennomførte også en vellykket emisjon i sommer hvor FINN.no kom inn på eiersiden.

– Vi opplever et stort behov blant private og offentlige virksomheter for å tilby ansatte en bedre og mer fleksibel løsning for opplæring enn det man har per i dag. Det er fortsatt kun 3-5 prosent av det tradisjonelle kursmarkedet som er digitalisert, og Covid-19 har nå akselerert overgangen til digitale løsninger som den Videocation.no tilbyr. Emisjonen gir oss mulighet til å akselerere satsingen i dette markedet, sier Marius Olsen som er administrerende direktør i Videocation.no.

– Den digitale løsningen vi har utviklet er unik og det er utrolig hyggelig å se at det er så stor interesse for å være med oss i den vekstfasen vi nå rigger oss for i Videocation, sier Terje Seljeseth som er styreleder i selskapet. Ledelsen og styret i Videocation har solid erfaring fra å ha utvikle teknologiske løsninger som har hatt stor suksess i markedet i Norge og internasjonalt.

Emisjonen skal ytterligere styrke Videocation.no innen både produktutvikling og salg.

Kort om Videocation AS
Videocation.no er en heldigital læringsplattform som utvikler, kvalitetssikrer og publiserer videokurs for det norske bedrifts- og personmarkedet. Selskapet ble etablert i 2017 av Terje Seljeseth, Sigbjørn Petter Eilertsen, Truls Paulsen og Even Bolstad. FINN.no gikk inn med ca. 10 prosent eierskap i selskapet i mai 2020. Videocation jobber kontinuerlig med å finne de mest attraktive ekspertene på sine fagfelt og utvikler kurs i samarbeid med disse. Kurskatalogen har nå passert 100 kurs og oppdateres med nye relevante kurs ukentlig. Selskapet tilbyr også utvikling av bedriftsspesifikke kurs for sine kunder i privat og offentlig sektor.

For mer informasjon:
Marius Olsen, adm. direktør, Videocation AS, mobil 900 32 026,
e-post: marius@videocation.no

Terje Seljeseth, styreleder, Videocation AS, mobil 916 01 050,
e-post: terje@tinius.com

Bjørn Richard Johansen, pressekontakt, First House, mobil 47 800 100,
e-post: brj@firsthouse.no

Marius Olsen, adm. direktør i Videocation AS

Om Videocation

Videocation
Tullins gate 6

22 60 21 60https://videocation.no/

Alle ønsker å lære av de beste

Å lære av de beste er en læringsmetode som ligger innbakt i alle samfunn. Mester og lærling er et eksempel, professor og student et annet. Men en ekspert har begrenset kapasitet, så det er relativt få som får tilgang til denne formen for opplæring. Vi vil endre dette. En ekspert som når tohundre i en fullsatt aula kan gjennom Videocation.no nå to millioner. Nå kan alle lære av de beste.

Følg pressemeldinger fra Videocation

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Videocation på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Videocation

Smittevernhensyn gjør at Huseierne går digitalt med sine kurs: Velger Videocation.no AS for å sikre utvikling av digitale videokurs25.9.2020 08:34:39 CEST | Pressemelding

Forbrukerorganisasjonen Huseierne med 230.000 medlemmer, har inngått samarbeid med Videocation.no om levering av digitale kurs-og opplæringsprogram. Iløpet av et vanlig år arrangerer Huseierne rundt 150 kurs landet rundt formedlemmene. Temaene spenner fra skatt på utleie til hvordan drive styrearbeid i sameier og borettslag. Kurs er en viktig del av medlemstilbudet for Huseiernes medlemmer. Men korona-pandemien og økt smitte gjør at vi nå er nødt til å avlyse kursene frem til nyttår. Men digital kurs i samarbeid med Videocation er nå i produksjon, og lanseres senere i år.

Steinar Muggerud er ny direktør for forretningsutvikling i Videocation3.9.2020 13:31:44 CEST | Pressemelding

Oslo, 3. september 2020 – Steinar Muggerud, som i de siste to årene har vært kommersiell direktør i det digitale logistikkutviklingsselskapet Mixmove AS, blir direktør for forretningsutvikling i Videocation AS. Muggerud har også flere års erfaring fra organisasjonsutvikling i Schibsted og FINN.no. Videocation.no er en heldigital læringsplattform som utvikler, kvalitetssikrer og publiserer nettkurs for det norske bedrifts- og personmarkedet, så vel som for offentlig sektor.