Vidar Villa viser en ny side i sin første EP: Gamle Bilder

Artisten som er kjent for sine feststemte låter og morsomme tekster beveger seg i en ny retning i sin første EP. En mer ærlig og personlig utgave av Vidar Villa åpner seg opp om et turbulent år.

Vidar Villa har som mange andre kjent på oppturer og nedturer gjennom fjoråret. Med Farmen Kjendis-deltakelse, fullbooket festivalsommer på store scener og forelsket for første gang smilte livet til Vidar i starten av 2020. Pandemien førte til store avlysninger, usikker økonomi, brudd og kjærlighetssorg. I en tilsynelatende håpløs situasjon så talentet etter mulighetene denne uoversiktlige og nye hverdagen kunne by på, som blant annet resulterte i fjorårets mest omfattende sommerturné i Norge – gjennomført til sjøs (44 utsolgte konserter). Parallelt ble EP-en
 Gamle Bilder skapt – et produkt forankret i opplevelsene og følelsene rundt et parforhold, pakket inn i en ny musikalsk retning.

«Å være forelska er både noe av det fineste og mest kaotiske jeg har opplevd, og jeg har prøvd å samle alle tanker og følelser rundt det, i denne EP-en. Dette er kanskje en litt ny retning for meg musikalsk, men det har kommet veldig naturlig etter en periode hvor alt har føltes nytt og annerledes. Det har vært veldig deilig å jobbe med en litt mindre humorbasert retning til akkurat denne EP-en. Det gitt meg større frihet til å skrive om ting som betyr noe for meg akkurat nå» -Vidar Villa

EP-en forteller historien om et forhold fra start til slutt, og består av samtlige utgivelser fra oktober 2020 til april 2021. Låtene danner hvert sitt bilde av øyeblikk underveis i forholdet. Dette reflekterer en kaotisk opplevelse som ikke er lineær; løpet viser gode og onde dager på berg-og-dal-banen vi går igjennom når vi finner og åpner oss for vår bedre halvdel. Hver låt er et snapshot fra ulike tidspunkt i denne perioden – fra den første forelskelsen, til når man sitter alene og drukner i kjærlighetssorg.

“For meg har denne EP-en blitt som et fotoalbum der man scroller gjennom gamle bilder og gjenopplever følelsene fra de ulike stadiene” sier Vidar.

Gjennombruddet til Vidar Villa kom med super-hiten «One Night Stand» som lå i toppen av VG-lista og Spotifylistene hele sommeren 2017. Siden den sterke debuten har Vidar skrevet all sin musikk selv, sammen med låtskriverkollega Jonas Thomassen og resten av bandet sitt. De har tidligere fokusert på humoristiske tekster, og tidløse, fengende poplåter med et organisk uttrykk, med kassegitarer og akustisk perkusjon i sentrum. I denne EP-en har imidlertid Vidar gått i en litt annen retning, og overrasker kanskje mange med mer personlige tekster og et nytt sound. Tittelsporet “Gamle Bilder” er produsert av Kastel (Arif, Unge Ferrari, Hkeem).

EP-en består av følgende låter:

• "Gamle Bilder"
  • "Naken"
  • "En Time Til"
  • "HEI"

Gamle Bilder slippes på alle plattformer 16. April 2021, via Universal Music Norge.

Foto: Rune Bendiksen

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Gabrielle, Migos, Ylva, Tix, Lukas Graham, Katy Perry med flere!14.5.2021 09:05:16 CEST | Pressemelding

Gabrielle + Isah = <3 Stortalentet Ylva er klar med ny musikk på norsk! TIX slipper sangen om Aurora, til inntekt for Ønsketransporten Våre danske venner i Lukas Graham er ute med første release for året i form av låten "Happy For You". På den nye låten har Lukas teamet opp med produsent-trioen TMS, som tidligere har jobbet med artister som Dua Lipa, John Legend, Maroon 5 og Lewis Capaldi på hiten "Someone You Loved" Om låten sier Lukas: "It’s a song about the terrible `what if the worst came to pass` and we weren’t together. I’d want you to be happy whatever that entails, and if I didn’t want you to be happy, then was it ever real love? Or was it just infatuation and desire? "Happy For You" attempts to narrate the broken-heartedness of the breakup, acknowledging the difficulties and the struggle of the one left behind". Andre sesong av Disney+ suksesserien High School Musical: The Musical: The Series har premiere i dag. Olivia Rodrigo, Joshua Bassett og resten av skuespillerteamet bid

Stortalentet Ylva er klar med ny musikk på norsk!14.5.2021 09:00:00 CEST | Pressemelding

Ylva er i dag klar med sin nye singel DU VIL IKKE GÅ FRA MEG – første smakebit fra den norskspråklige EPen GULE ROSER som slippes til høsten. Hør låten HER! Singelen DU VIL IKKE GÅ FRA MEG er den aller første låten Ylva skrev sammen med produsenten Benji. Låten kom til og ble ferdigstilt allerede under deres første dag i studio sammen. De unge, talentfulle musikerne fant umiddelbart tonen og samarbeidet om EP-prosjektet GULE ROSER ble da et faktum. Denne låten handler om det å ikke ta imot dritt fra en partner, om å være selvsikker, vite hva man fortjener og har en befriende «cockyness» ved seg. I år har Ylva vært å se i NRK sin storsatsning «De Neste», hvor seks unge musikalske talenter får møte seks godt etablerte og folkekjære artister. Her har hun fremført seks særegne og sterke tolkninger av låtene «Sentimentalist», «Tigergutt», «Ingen som du», «Unforgivable Sinner», «Noia», «Kind of Love». Ylva har allerede vist en solid scenetilstedeværelse og en stjernefaktor uten like – hun ta