Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"

Etter å ha solgt over 7000 billetter og gjennomført 44 utsolgte konserter på en båt i sommer, har ikke coronapandemien bremset suksessen til Vidar Villa, med Norges mest omfattende turné i 2020.

Med 100 millioner streams på Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene er Vidar Villa soleklart en av Norges største norskspråkelige artister.

Gjennombruddet kom med superhiten "One Night Stand" som lå på toppen av VG-lista og Spotifylistene hele sommeren 2017.

Nå slipper Vidar Villa musikk i et fellesforetak med Universal Music Norge, og "En Time Til" - produsert av Nora Collective sitt stjerneskudd Kastel - er første låt fra en kommende EP.

Låten ble skrevet etter en forelskelse som ikke gikk den retningen han ønsket. Etter at det raknet fullførte han allikevel låten, for å få med seg noe positivt og verdifullt fra det, selv om det ikke gikk helt veien.

Vidar sier følgende om "En Time Til": Jeg begynte å skrive låten da jeg var forelska tidligere i år. Hadde en greie gående med ei jente, men det ble ikke så mye som en time til der. Låten handler om hvor ekstrem og forvirrende opplevelse det er å plutselig være stormforelska, når man ikke er det så ofte eller kanskje aldri har vært det før. Hvordan man blir tatt på senga av hvordan alt føles, og hvordan alt brått snus på hodet.

Vidar skriver all sin musikk selv, sammen med låtskriverkollega Jonas Thomassen og resten av bandet sitt. De har tidligere fokusert på humoristiske tekster, og tidløse, fengende poplåter med et organisk uttrykk, med kassegitarer og akustisk perkusjon i sentrum.

Nå kjenner Vidar at han har kommet til den fasen av livet der de rundt han begynner å etablere seg, og ting er i ferd med å forandre seg.

-Man kjenner noen ganger på et press for å roe ting litt ned, finne en kjæreste, og plutselig har man litt nye ønsker og behov. Man havner fort i en situasjon der man sammenligner seg med andre på “sin egen alder” og hvor man er i livet. Andre ganger føler man kanskje på at man ikke føler at man vil “bli voksen”, selv om man “burde” det.

Debutalbum fra Astrid S, ny singel fra Lana Del Rey, Demi Lovato, S1sco, Stefflon Don med flere16.10.2020 09:30:43 CESTPressemelding

Astrid S slipper debutalbumet Leave It Beautiful SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling S1sco slipper nok en gatebanger – "I år " Lana Del Rey er endelig tilbake med ny musikk! Den nye singelen "Let Me Love You Like A Woman" er hennes første nye singel siden det kritikeroste albumet Norman Fucking Rockwell fra 2019. Låten har Lana skrevet selv med god hjelp fra makker Jack Antonoff. Justin Bieber og Benny Blanco er aktuell med ny låt. Dette er den første nye låta fra Blanco siden albumdebuten Friends Keep Secrets tilbake i 2018. Den nye singelen "Lonely" er et samarbeid mellom Blanco og Justin Bieber og kommer også sammen med en musikkvideo som kan ses HER. Demi Lovato er ute med den nye singelen "Commander in Chief", en høy-aktuell låt som berører det nåværende politiske klimaet i USA. Hun fremførte låten med en anti-Trump opptreden på Billboard Music Awards. Video er også ute, se den HER. James Blake ga i går ut sin fire-spors EP Before premierte som Annie Mac’s hottest

SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling16.10.2020 09:00:00 CESTPressemelding

Endelig er SALTIs debut-EP her! "Angels" er en ekte og ærlig fortelling om SALTIs personlige liv. EPen skildrer det første kapittelet av hans liv og omhandler alt fra kjærlighet, svik, usikkerhet, traumer og hendelser – ting som har formet SALTI som menneske men også musikken hans. Hør EPen HER. Vi har allerede fått høre flere deler av historien gjennom låter som "Shameless", "Fireflies", "Superstitious", "Rolling Thunder" og "Wine". I tillegg til å fortelle en turbulent historie handler "Angels" om å stå for det man sier og gjør på godt og vondt. Handlinger må komme fra hjertet, man på stole på egen intuisjon og ta lærdom fra feil. Det finnes dog en kontrast og "Angels" er bare èn del av dette. Del 2 kommer i SALTIs neste EP; "Demons" som drar oss inn i mørket og til de virkelige røttene. "Demons" ventes i 2021. Tracklist Rolling Thunder Shameless Wine Superstitious Fireflies Trust Issues - "Det har vært en spennende og krevende prosess. Lært veldig mye om meg selv og vokst veldig mye