Vidar Villa + Per Gessle = Planter

Vidar Villa, artisten kjent for sine feststemte låter og morsomme tekster, tok i 2017 Norge med storm da han sang "One Night Stand ". Han er soleklart en av Norges største norskspråklige artister, med over 100 millioner streams på Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene.

Nå teamer han opp med Per Gessle for å skape sommerens søteste/tristeste slager!

Den svenske låtskriver- og Roxette-stjernen Per Gessle stod i sin tid bak Gyllene Tiders megahit "När Två Blir En (Jag vill kjenna din kropp i mot min)". Vidar Villa har fått låne de mest ikoniske linjene fra denne klassikeren, til hans nye sommerlåt – "Planter".

Da vi skrev Planter snek refrenget fra Gyllene Tider seg inn litt av seg selv! Det var utrolig kult at de var så positive da vi spurte om lov til å låne den klassiske linja deres – Vidar Villa.

I “Planter” synger og plystrer Vidar om en rekke mislykkede forsøk på forhold med ulike jenter. Alene i leiligheten søker han selskap i plantene sine, som han prøver å holde i live. Han er imidlertid like hjelpesløs med plantene som med forholdene sine, og tar livet av det meste før det rekker å blomstre skikkelig.

Jeg er faktisk helt ubrukelig med plantene mine, men jeg gir ikke opp! Jeg elsker dem og gjør så godt jeg kan! Det er vanskelig å ta vare på planter når man er så mye ute og reiser. Godt jeg ikke har husdyr. Eller barn. – Vidar Villa.

Vidar har lenge delt sine mislykkede plante-eventyr på Instagram til stort engasjement fra følgerne hans. Denne reisen ble frøet som utviklet seg til låten “Planter”, som altså slippes fredag 10. juni.

Låta er skrevet av Vidar og bandet hans, samt Per Gessle. Den er produsert av OWEN.

Denne sommeren legger Vidar Villa og bandet hans ut på en stor Norgesturné! Se alle datoer HER.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig