Vidar Villa + Per Gessle = Planter

Vidar Villa, artisten kjent for sine feststemte låter og morsomme tekster, tok i 2017 Norge med storm da han sang "One Night Stand ". Han er soleklart en av Norges største norskspråklige artister, med over 100 millioner streams på Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene.

Nå teamer han opp med Per Gessle for å skape sommerens søteste/tristeste slager!

Den svenske låtskriver- og Roxette-stjernen Per Gessle stod i sin tid bak Gyllene Tiders megahit "När Två Blir En (Jag vill kjenna din kropp i mot min)". Vidar Villa har fått låne de mest ikoniske linjene fra denne klassikeren, til hans nye sommerlåt – "Planter".

Da vi skrev Planter snek refrenget fra Gyllene Tider seg inn litt av seg selv! Det var utrolig kult at de var så positive da vi spurte om lov til å låne den klassiske linja deres – Vidar Villa.

I “Planter” synger og plystrer Vidar om en rekke mislykkede forsøk på forhold med ulike jenter. Alene i leiligheten søker han selskap i plantene sine, som han prøver å holde i live. Han er imidlertid like hjelpesløs med plantene som med forholdene sine, og tar livet av det meste før det rekker å blomstre skikkelig.

Jeg er faktisk helt ubrukelig med plantene mine, men jeg gir ikke opp! Jeg elsker dem og gjør så godt jeg kan! Det er vanskelig å ta vare på planter når man er så mye ute og reiser. Godt jeg ikke har husdyr. Eller barn. – Vidar Villa.

Vidar har lenge delt sine mislykkede plante-eventyr på Instagram til stort engasjement fra følgerne hans. Denne reisen ble frøet som utviklet seg til låten “Planter”, som altså slippes fredag 10. juni.

Låta er skrevet av Vidar og bandet hans, samt Per Gessle. Den er produsert av OWEN.

Denne sommeren legger Vidar Villa og bandet hans ut på en stor Norgesturné! Se alle datoer HER.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra A1 x J1, Megadeth, Andy Grammer, Conan Gray, WILLOW, Fletcher og Admiral P!24.6.2022 10:50:12 CEST | Pressemelding

Metalikoner tilbake med nytt album! De britiske stjerneskuddene A1 x J1 følger opp to Gulltrofeer i Norge med singelen “Deal or No Deal” torsdag kveld. På den nye singelen har de fått med seg BRIT Award-vinneren Mabel. Hun hørte en tidlig demo av låten, og elsket den så mye at hun måtte være en del av den. Kanskje ikke så rart når det brukes godt fra hennes gjennombruddslåt ”Finders Keeper”. Den britiske duoen skal spille på Wireless Festival, og i etterkant legge ut på en Europaturné! Multiplatinaselgende Andy Grammer fortsetter å skrive energiske og styrkende låter som er skapt for å spilles i store stadioner. Hans nye singel "Good Man (First Love)" handler om alle kvinnene i livet hans som har gjort han til en bedre mann, og er kanskje den nybakte pappaens mest hjertevarmende arbeid så langt. Andy beskriver selv låten som en «fremtidig far-datter sang». Popfenomenet Conan Gray slipper i dag sitt etterlengtede andre studioalbum Superache. Den ferske singelen “Disaster” følger med en

Metalikoner tilbake med nytt album!24.6.2022 10:37:49 CEST | Pressemelding

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er klare med sitt nye album The Sick, The Dying... And The Dead! 2. september. Albumet inneholder tolv nye spor og første smakebit, "We'll Be Back", ble akkompagnert av en episk, actionfylt kortfilm som forteller om opprinnelsen til MEGADETHs maskot, Vic Rattlehead. Kortfilmen er produsert av frontmann Dave Mustaine, og er en soldats fortelling om tapperhet, personlig oppofrelse og viljen til å overleve. Dette er første del av en trilogi med videoer som vil bli utgitt i forbindelse med utgivelsen av det nye albumet. Se den HER. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer Mustaines nylige triumf over strupekreft. Igjen har Dave Mustaine slått seg sammen med co-produsent Chris Rakestraw (Danzig, Parkway Drive). Albumet ble spilt inn i Mustaines hjemmestudio i Nashville, Tennessee, med gitarist Kiko Loureiro og trommeslager Dirk Verbeuren. Bassist Steve DiGiorgio steppet inn for albumin