Vidar Villa møter våren med en banger!

Vidar Villa, artisten kjent for sine feststemte låter og morsomme tekster, har for første gang teamet opp med kompisene sine i Halva Priset og leverer et nostalgisk allsang-anthem som du føler du har hørt 1000 ganger før i "Den Samme Jævla Sangen"!

I låten mimrer Vidar tilbake til da musikkarrieren tok av fra guttekollektivet med bandet på Grønland. Låten hyller “den gode gamle gjengen” som det er fort gjort å miste på veien.

Med seg på skrive-laget har han kompisene Morgan Sulele og Petter Katastrofe (Halva Priset). Sammen har de turnért rundt og krysset veier i fem år, og sunget “de samme jævla sangene”.

"Den Samme Jævla Sangen" er produsert av Mathias Nilsen.

Utrolig nok har vi tre aldri skrevet en låt sammen før nå. Når vi først skulle gjøre det hadde vi lyst til å hente inspirasjon fra hverandres hits, og bake dem sammen, og jeg føler vi har laget et lite allsang-monster her, sier Vidar Villa.

Petter følger opp med: Du skal være ganske surpomp om du står på afterskien og ikke synger med på denna!

I kveld blir det konsert med Vidar på båten MS Bjørvika med påfølgende releasefest på Heidis!

Vidar Villa er soleklart en av Norges største norskspråklige artister, med over 100 millioner streams på Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene. Siden den sterke debuten har Vidar skrevet all sin musikk selv, sammen med låtskriverkollega Jonas Thomassen og resten av bandet sitt.

Vidar er for tiden aktuell i TV-programmet Den store matfesten – Toscana som vises på TVNorge.

Halva Priset og Vidar Villa

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Subwoolfer i streamingtoppen verden over16.5.2022 15:46:05 CEST | Pressemelding

Lørdag var det duket for årets finale i Eurovision hvor Norges bidrag, Subwoolfer, havnet på 10. plass. Gjennom helgen har Subwoolfer sin “Give That Wolf A Banana” gått som en farsott på sosiale medier, noe som har resultert i 200.000 nye TikTok-følgere, 3 millioner likes og fler millioner visninger. I dag gikk Subwoolfer rett inn på Spotify sin globale toppliste på #117 som et av de mest streamede bidragene fra årets Eurovision, i tillegg er de #7 på den globale viral-listen. De gule ulvene kan skilte med toppliste-plasseringer over hele Europa, blant annet #6 i Sverige, #9 i Ukraina og #30 i UK. Subwoolfer – Give That Wolf A Banana Subwoolfer på TikTok Fullstendig oversikt over listeplasseringer (Spotify charts): #34 Østerrike #47 Belgia #8 Estland #10 Finland #33 Tyskland #2 Island #47 Irland #8 Latvia #8 Litauen #28 Nederland #4 Norge #6 Sverige #48 Sveits #9 Ukraina #30 UK

Ny musikk fra SALTI, Kendrick Lamar, Maria Petra, Veronica Maggio og Florence + The Machine13.5.2022 10:10:55 CEST | Pressemelding

SALTI introduserer sin nye EP Demons med singelen "Love Poor" Album fra Joakim Berg 27. mai Maria Petra med ny låt 13. mai - "the first love" Florence + The Machine slipper sitt femte studioalbum; Dance Fever Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album The Rolling Stones "LIVE AT THE EL MOCAMBO". En legendarisk begivenhet i den utrolige 60-årige historien til Rolling Stones slippes i sin helhet for første gang i dag! "Live At The El Mocambo" er opptak fra den første av Stones to sagnomsuste, hemmelige konserter på Toronto-klubben (med kun 300 kapasitet) i mars 1977. Dette er den første utgivelsen fra konserten noensinne. ”Heaven Med Dig” er den siste singelen før Veronica Maggios album, Och som vanligt händer det något hemskt slipper ut 20. mai. Veronica er aktuell med en turné i Norge, både på festivaler og egne konserter før turnéen avsluttes med en konsert med Gabrielle i Oslo Spektrum 14. oktober. Loreen er tilbake med sin nye singel ”Neon Lights”, en energisk låt som