Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted

Som artist og musiker sendes Vidar stadig frem og tilbake mellom Oslo og Gardermoen, alltid på vei mot noe nytt. Det er spennende og gøy, men kan også være utmattende og skummelt. På vei til og fra stopper alltid toget innom Lillestrøm, der Vidar vokste opp. Stedet han kaller hjemme. Han får alt for sjelden tid til å reise hjem hit, men på disse korte stoppene går ofte tankene tilbake til en tid da livet var enklere.

Idéen til låten "Lillestrøm" ble til på toget fra Gardemoen etter en lang konserthelg, der jeg skulle rett på en premierefest i Oslo. Jeg var veldig sliten og litt i det nostalgiske hjørnet, og da vi stoppet innom Lillestrøm kom tankene om hvordan alt ville vært om jeg aldri hadde flyttet derfra, eller om hvordan det ville blitt om jeg gikk av toget og bare ble igjen – Vidar Villa.

"Lillestrøm" reflekterer over veien man har tatt i livet og hvordan livet kunne endt annerledes om man hadde valgt en annen retning.

På denne tiden av året tror jeg mange kjenner på et savn mot stedet man kaller «hjemme», som er knyttet til trygghet, ro og tilhørighet. For meg er det Lillestrøm - forteller Vidar.

Vidar Villa er soleklart en av Norges største norskspråklige artister, med over 100 millioner streams på Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene. Siden den sterke debuten har Vidar skrevet all sin musikk selv, sammen med låtskriverkollega Jonas Thomassen og resten av bandet sitt.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ingebjørg Bratland med nytolkning av Glade jol3.12.2021 10:00:09 CET | Pressemelding

For første gang slipper Ingebjørg en tradisjonell julesang. Hun fremførte «Glade jol» for første gang i anledning fjorårets strømmede julekonsert «Klokkene kallar», og derpå følgende juleturné. Responsen var mildt sagt overveldende. «I fjor var eg på min aller første juleturné, og ein av songane eg gjorde på konsertane var «Glade jol». Det var ein av dei eg gleda meg mest til å fremføre, kvar kveld. I år blei det ingen juleturné, derfor hadde eg så lyst å dele Glade jol» med den som vil høyre her ute på verdsveven».- Ingebjørg Bratland «Glade jol» er produsert av Espen Lind og Geir Hvidtsten Ingebjørg er først og fremst kjent for sin unike stemme og formidlingsevne, samt hennes sangtekniske stålkontroll. Vinje-bygdingen er bare 30 år, med en allerede overveldende og svært imponerende merittliste. Blant annet førte hennes kritikerroste «Heimafrå»-platedebut sammen med Odd Nordstoga til en spellemanns-pris i kategorien Folkemusikk/tradisjonsmusikk og en enorm mengde livekonserter. Før de

Ny musikk fra Ariana Grande, Rambow, Shawn Mendes og ABBA samt filmmusikk fra West Side Story!3.12.2021 09:00:59 CET | Pressemelding

Hør musikken fra Julestjerna nå! Snow Boyz følger opp EPen Bare Bangerz (del 1), med ny singel “Alle sammen” Rambow hyller hjemstedet sitt – Furuset Ariana Grande og Kid Cudi samarbeider på “Just Look Up”, som er hentet fra soundtracket til storfilmen Don’t Look Up. De to artistene har også roller i filmen, som er regissert av Oscar-vinner Adam McKay og har blant andre Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence og Meryl Streep på rollelista. Filmen har kinopremiere 10. desember og slippes på Netflix 24. desember. Polly Jean Harvey, bedre kjent som PJ Harvey, slapp i 2011 det legendariske albumet Let England Shake. Albumet, det åttende i rekken, ble produsert av PJ Harvey, Flood og John Parish og ble opprinnelig utgitt i februar 2011. Let England Shake inneholder singlene "The Words That Maketh Murder" og "The Glorious Land" og vant samme år Mercury Music Prize. Abumet har solgt til platina i Norge, og er hennes nest største utgivelse her til lands. I dag slippes en re-utgivelse som er tro mo

Hør musikken fra Julestjerna nå!3.12.2021 08:30:00 CET | Pressemelding

I samarbeid med The Global Ensemble og Peter Baden slipper Universal Music Norge musikk fra TV2s nye juledrama «Julestjerna». Hør musikken HER! I «Julestjerna» blir vi kjent med åtte artister som møtes gjennom en sangkonkurranse. Serien byr på kjærlighet, drama og humor, og ikke minst, masse god musikk. På rollelisten finner vi blant annet Odin Waage, Abdulhakim «Hkeem» Hassane, Ameli Agbota, Maja Christiansen og Sanne Kvitnes. «Julestjerna» er produsert av The Global Ensemble med flere fra det erfarne teamet bak suksessen «Hjem til jul». All musikk er komponert av produsent og komponist Peter Baden. «Julestjerna» har premiere fredag 3. desember på TV 2 Play og to nye episoder blir tilgjengelig hver fredag. På TV 2 kan du følge serien fra 19. desember. Serien består av totalt seks episoder.

Snow Boyz følger opp EPen "Bare Bangerz (del 1)", med ny singel "Alle sammen"2.12.2021 13:32:45 CET | Pressemelding

Den karismatiske rap duoen Snow Boyz er endelig tilbake med deres første låt etter EPen «Bare Bangerz (del 1)» fra i sommer. «Alle sammen» er en sang i klassisk Snow Boyz stil med en sterk leveranse og uforglemmelige punchlines. Siden gjennombruddet i 2016 med hitten «42», har Snow Boyz vært en trofast leverandør av både harde rap låter og mer myke pop låter. Brødrene sitter på et imponerende repertoar med tidligere samarbeid med noen av de største navnene i Norge, som Arif, Kamelen, OnklP og mer. «Den trap greien her i Norge tok av da Snow Boyz kom inn i gamet.Vi ga swaggen til alle sammen, det er bare å si ifra hvis ikke du tåler mer!» - Wavy Brødrene Rafael og Paulo Domingos alias Wavy Marley og $k!p utgjør hiphop duoen Snow Boyz. Etter duoen ble dannet i 2009, har de sammen herjet live scenen i Oslo i flere år med en energibombe av et show! Snow Boyz har vist seg å være blant de mest allsidige og oppfinnsomme artistene vi har i Norge i dag, og beveger seg uanstrengt mellom sjangre

Rambow hyller hjemstedet sitt – Furuset2.12.2021 13:30:40 CET | Pressemelding

I helgen opptrådde den nylig kårede “Årest Urørt” vinneren på årets P3 Gull. På fredag er han klar med en ny singel, hvor han hyller hjemstedet sitt, Furuset. Han mimrer og glorifiserer Furuset, samt forteller om sin vei derifra til den nasjonale scene. Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i år ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I denne anledningen slipper Rambow sin desidert sterkeste låt hittil «Furuset», en låt hvor han mimrer og glorifiserer hjemstedet sitt, samt forteller om veien sin derfra til den nasjonale scenen. «Furuset» slippes med en musikkvideo produsert av Nisju film fra Bergen, med et drøss av greenscreen o