Vidar Løfshus går til Fremtind

Fremtind Forsikring har ansatt tidligere sjef for langrennslandslaget, Vidar Løfshus, som leder for kultur- og prestasjonsutvikling i selskapet.
Vidar Løfshus blir leder for kultur- og prestasjonsutvikling i Fremtind.

Løfshus var sjef for langrennslandslaget fra 2011 til 2019, og har i den perioden bidratt til 12 OL-gull og 23 VM-gull for Norge.

- Vi er kjempefornøyde med å ha fått Vidar med på laget. Han er vant med å jobbe med de beste, og kan utfordre oss på mange plan, sier Turid Grotmoll, administrerende direktør i Fremtind Forsikring, som er eid av SpareBank 1 og DNB.

- Dette er midt i blinken med tanke på det jeg har jobbet med før – prestasjons- og vinnerkultur. Det gir en ekstra spennende dimensjon å være med på å forene to kulturer etter fusjonen, og skape et vinnerlag. Når jeg nå forlater idretten og går inn i næringslivet, så er dette drømmejobben, sier Vidar Løfshus.

Stor overføringsverdi

Løfshus er utdannet siviløkonom og har vært ansatt i Norges Skiforbund de siste 13 årene. I Fremtind vil han blant annet få ansvar for leder- og teamutviklingskonsepter, utvikling og gjennomføring av selskapets kulturprogram, samt bidra med utvikling og implementering av selskapets nye verdiplattform.

- Vi mener det er stor overføringsverdi fra toppidrett til næringsliv. Den største handler om jakten på hva som kan bli bedre og hvordan, sette sammen gode lag med riktig kompetanse, utvikle menneskene i organisasjonen og ha det beste støtteapparatet. Dette har Vidar jobbet systematisk med i mange år, og vist at han kan skape resultater. Vidar vil ha svært mye å bidra med for Fremtind, sier Grotmoll.

Løfshus begynner i stillingen 1. juni 2019.

Vidar Løfshus.
Mail: vidar.lofshus@icloud.com

Vidar Løfshus blir leder for kultur- og prestasjonsutvikling i Fremtind.
Turid Grotmoll, administrerende direktør i Fremtind
Vidar Løfshus