Victoria Nadine slipper ny singel; "Nerve "

Snart to år etter gjennombruddssingelen Be Okay, låten som gjorde at hun ble nominert som årets nykommer under Spellemannprisen i 2021, er Victoria Nadine tilbake.

Sommeren og høsten har 23-åringen delvis tilbrakt i Los Angeles. Resultatet av dagene i studio er Nerve, en sang som forteller om en artist som er i ferd med å fullmodnes musikalsk. Og som er ferdig med å la folk tråkke på henne.

"Den handler om relasjoner. Og om at det er visse ting som ikke er greit å gjøre når et forhold er over, som å fortsette å ha kontakt med eks-en når man har ny kjæreste".

"Det har føltes viktig for meg å ikke bare være søt og snill, som man kanskje har lett for å være som ung, når man er usikker og fortsatt prøver å finne ut hvem man er. Så blir man eldre, og skjønner at det man aksepterte da en var yngre faktisk ikke er noe man skal akseptere".

Det sagt: det er ikke uten en viss uro hun velger å fortelle så åpenhjertig om ting hun har erfart, og å være såpass konfronterende som hun er på Nerve.

"Jeg syns det er skummelt og litt angstfylt, hver gang, å være såpass avkledd og ærlig i det jeg synger om. Og samtidig er noe av det som driver meg mest, og som gjør det litt mindre skummelt å åpne seg, tilbakemeldingene jeg får fra mennesker som sier at det hjelper dem å innse at de ikke er alene om å ha disse kjipe opplevelsene jeg synger om".

Det åpenhjertige og hudløse uttrykket fra tidligere har på Nerve fått selskap av noe tyngre og mørkere, som om Lana del Reys og David Lynch´nattversjon av Los Angeles har sivet inn gjennom sprekkene.

For tiden samarbeider hun med flere internasjonalt anerkjente låtskrivere, låtskrivere hvis kundeportefølje inkluderer artister som Dua Lipa, One Republic og Stevie Wonder.

"Det fins alltid en fare for at den røde tråden kan forsvinne litt når det blir mange som er vant til å få det på sin måte rundt deg, og som også har veldig sterke meninger. Men jeg vet at den røde tråden er stemmen min, og derfor vet jeg også hva jeg er komfortabel med og hva jeg ikke har lyst til".

"Nerve" er ute fredag 4. november og kan fra midnatt høres her: https://victorianadine.lnk.to/Nerve

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Alessandra til Eurovision 2023!4.2.2023 22:11:54 CET | Pressemelding

Gratulerer til Alessandra Mele som stakk av med seieren i årets Melodi Grand Prix-finale! Alessandra avsluttet med en bemerkelsesverdig seier i kveld, og skal nå representere Norge i den internasjonale Eurovision-finalen i Liverpool i mai med låten “Queen of Kings”. Den globale TikTok-sensasjonen har hatt en enorm suksess med vinnerlåten "Queen of Kings”, som siden slipp har hatt en eksplosiv vekst og strømmer i skyhøy fart oppover listene. Den har for øyeblikket blitt strømmet over svimlende 6 millioner ganger, som den mest strømmede finalistlåten i hele Europa! Det er takket være TikTok, hvor låten går viralt i både Europa og USA, med over 72 millioner visninger og 6200 videokreasjoner. I dag ligger låten på #5 på Spotifys topplister, som den høyest plasserte MGP-låten i Norge! Som om ikke det var nok tok Alessandra i dag førsteplassen på Spotifys globale viral-liste! Tidligere denne uken inntok låten viral-listen i en rekke internasjonale territorier, deriblant som #2 i Sverige og #

Subwoolfer tar av maskene for første gang4.2.2023 21:23:46 CET | Pressemelding

I dag er Subwoolfer ute med låten ”Worst Kept Secret”, som hadde premiere under kveldens MGP-finale i Trondheim. Etter å ha levd i Eurovision-sirkuset i fjor, føltes det riktig å avsløre identiteten bak maskene der det hele begynte. Gjennom fjoråret har pressen gått langt for å prøve og avsløre identiteten til de gule ulvene. Navn som Tix og Ylvis har vært nevnt, men det er nå bekreftet at det er Ben Adams og Gaute Ormåsen som er bak Subwoolfer-duoen. “It’s been the weirdest year of our lives - and keeping ‘the worst kept secret in Norway’ has been challenging! From Alan Walker to Tix to Ylvis to other randoms, the rumour mill has been a wild ride. But we rode it. One question remains…..who is Dj Astronaut!? See you on the other side for Subwoolfer 2.0!”, sier Ben om det siste året. Subwoolfer er galaksens største band, og består av brødrene Keith og Jim. Duoen har vært aktiv i ca. 4,5 milliarder år, og har vært bosatt på månen det siste århundret. Der har de brukt tiden på å slappe av