Story House EgmontStory House Egmont

Victor Stange (30) er Norges hyggeligste kassamann

I ettermiddag ble det klart: Victor Stange fra Rema 1000 Fredensborgveien i Oslo er kåret til «Norges hyggeligste kassamann 2020»!
Det ble både jubel og gledestårer da Victor Stange ble kåret til landets hyggeligste kassamann. Innholdsansvarlig i Hjemmet, Vigdis Winge, butikksjef Kent Windahl og Hjemmet-redaktør Ole Martin Bjørklid bidro med flagg og hurrarop. (Foto: Gry Traaen)

– Jeg pleier å ha en replikk å komme med, men dette her … Vi er alle vinnere, vi som har vært med i denne konkurransen. Sånn som situasjonen er i Norge nå, er det så fint at vi i butikk får denne tilbakemeldingen. Jeg er så takknemlig for å få være i denne jobben. Det er den beste jobben jeg har hatt, sa Victor Stange like etter at han hadde fått den gode nyheten.

Vinneren ble overrasket utenfor Rema 1000-butikken på Fredensborg i Oslo, der han har jobbet siden 2015.

– Det var kjempegøy å få lov til å overraske Victor i dag! Han er en meget verdig vinner som får masse skryt både av kunder, kolleger og butikksjef. Det var mange som nominerte ham, og under SMS-avstemningen fikk han nesten en femtedel av stemmene, sier redaktør i Hjemmet, Ole Martin Bjørklid.

Det er andre året på rad at ukebladet arrangerer kåringen «Norges hyggeligste kassadame eller -mann». I januar spurte redaksjonen leserne sine hvem som burde få den gjeve tittelen for 2020. Over 7500 forslag strømmet inn. Fordi flere stemte på samme person, var det 2671 unike kandidater fra hele landet som kjempet om en finaleplass.

Juryen fikk en tøff jobb med å plukke ut 18 finalister – og nå er altså Victor stemt frem som vinneren!

– Victor er en flott representant for alle kassamenn og -damer der ute som jobber hardt og utrettelig og alltid møter oss med et smil. I den utfordrende tiden vi er inne i legger de ned en helt eksepsjonell innsats for at vi alle skal kunne handle det vi trenger under trygge forhold – noe som gjør det ekstra hyggelig å kunne hedre dem, sier Hjemmet-redaktøren.

Victor Stange kan ikke bare kalle seg «Norges hyggeligste kassamann 2020», han mottok også en gavesjekk på kr 10 000 fra Hjemmet, diplom og en handlevogn full av overraskelser. Hva han skal bruke pengene til?

– Klippe meg! Eller det går jo ikke nå. Jeg får gjøre det selv og spare til en USA-tur på sikt i stedet.

Norges hyggeligste kassamann, Victor Stange, tlf. 932 59 590
Butikksjef Rema 1000 Fredensborgveien, Kent Windahl, tlf. 934 29 881
Redaktør i Hjemmet, Ole Martin Bjørklid, tlf. 900 20 196

En glad vinner! Etter overraskelsen på parkeringsplassen utenfor butikken, ventet kake på pauserommet. (Foto: Gry Traaen)