Viasat-kanaler til Canal Digital

Telenor og Modern Times Group (MTG) har inngått en omfattende avtale som innebærer at Canal Digitals kunder i Norge får tilgang på MTG og Viasats store kanalutvalg. Den flerårige avtalen omfatter flere attraktive sportskanaler som blant annet viser UEFA Champions League, Serie A, La Liga, NHL, NFL, boksing og Formel1.

- Avtalen vi nå har inngått med MTG/Viasat sikrer våre kunder tilgang på en rekke nye TV-kanaler med attraktivt innhold. Vi gleder oss over at vi nå styrker samarbeidet med MTG og at dette gir kundene et mer komplett TV-tilbud. Kundene får nå et mye større utvalg av direktesendte TV-kanaler og arkivinnhold på den tradisjonelle TVen og i vår strømmetjeneste Canal Digital GO. Det er litt historisk sus over denne avtalen og det gleder meg at dette er en fremtidsrettet avtale som er tilpasset en mediehverdag hvor man har frihet til å velge hvor og når man selv ønsker å se på TV, sier Ragnar Kårhus som er adm.dir i Telenor Broadcast Holding AS.

Flere kanaler og mer i HD

Avtalen mellom Canal Digital/Telenor og MTG betyr at kanaltilbudet fra Viasat og MTG blir tilgjengelig for Canal Digital og Telenors TV-kunder via satellitt, kabel og fiber. Kabel-TV kundene kan allerede nå se på sport- og filmkanalene fra Viasat og fra midten av august vil satellitt-TV kundene også kunne sikre seg tilgang til premium sportskanalene fra Viasat, slik at man kan få med seg sesongens kamper fra UEFA Champions League. Denne høsten vil satellitt-TV kundene få oppgradert TV 3 og Viasat 4 til HD, TV6 kommer inn i grunnpakken og den nye e-sport kanalen fra Viasat, ESportsTV, som retter seg mot gamere vil også bli lansert.

Den nye distribusjonsavtalen betyr at kvalitetsinnhold som man tidligere kun fikk hos én av distributørene nå blir tilgjengelig hos begge.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Kenneth Tjønndal Pettersen, kommunikasjonsdirektør Canal Digital Norge,
mob. +47 982 57 555

Canal Digital er Norges største tv-distributør og nest største bredbåndsleverandør. Canal Digital består av Canal Digital Norge AS og Canal Digital Kabel TV AS. Canal Digital leverer i dag tv-signaler til rundt en million husstander i Norge. Canal Digital Norge AS tilbyr satellitt-TV og en rekke ulike strømmetjenester via Canal Digital GO, Canal Digital Kabel TV AS tilbyr bredbånd, TV, telefoni og underholdningsportalen T-We. Selskapet har hovedkontor på Fornebu. Canal Digital har også virksomhet i Sverige, Danmark og Finland. Selskapene er heleid av Telenor.