Variant

Vi skal bli noe Bergen aldri har sett maken til

I september åpner konsulentselskapet Variant midt i Bergen sentrum. Bergensernes egenskap til å se ting med litt andre øyne, er grunnen til at selskapets tredje filial åpner i nettopp vestlandshovedstaden.

Andreas Hartveit, første ansatt i Bergen.

– Jeg vil påstå at bergensere har et litt annet syn på verden enn folk fra Oslo og Trondheim. Det er dette perspektivet vi ønsker, og det er selve hovedgrunnen til at vi nå åpner vårt tredje kontor nettopp i Bergen, forteller medgründer og midlertidig daglig leder i Variant Bergen, Anders Hammervold.

Skal bli en viktig aktør i Bergen

Det nye kontoret åpner 1. september, men allerede nå er første ansatt på plass, og Variant har planene klare.

– Vi skal vokse kjapt, og raskt bli en aktør Bergen aldri har sett maken til. Allerede før julefreden senker seg over Ulriken i 2022, ønsker vi å ha ti ansatte, forteller Hammervold, som skal lede det nye konsulentselskapet inntil ny daglig leder er på plass.

Hammervold er også klokkeklar på hva han ser etter:

– Jeg ser etter engasjerte og frittalende bergensere som sier det som det er, og som er empatiske og rause med de rundt seg. Mennesker som vil utvikle Bergen og Variant, samt utfordre oss på en god måte, konstaterer Hammervold.

Mangfold er nøkkelen

Variant er et IT-konsulentselskap, og har behov for flinke folk med kunnskap innen programmering, design eller prosjektledelse.

– Vi er enormt opptatt av tverrfaglighet, og vi tror mye av grunnen til at vi har lyktes i Oslo og Trondheim, er at vi har et mangfold av ansatte – både når det kommer til alder, kjønn, kultur og faglig bakgrunn. Vi ser etter alle som vil være med å bygge et godt mangfold i Bergen, sier Hammervold.

Også Bergensstudentene er interessante for Variant.

– De som kommer rett fra studiet har ofte perspektiver og ser løsninger som en mer erfaren konsulent kanskje ville ha oversett. Så jeg gleder meg til å bli kjent med både studentene og fagmiljøene i byen.

Mangfoldet i Bergens næringsliv, er noe som trigger ham litt ekstra.

– For oss er det viktig at de vi jobber med speiler våre verdier. Vår aller viktigste verdi er åpenhet, og er det noe Bergen har i overflod, så er det åpenhet. Jeg er overbevist om at vi vil matche det bergenske næringslivet som hånd i hanske, samtidig som vi ønsker å videreutvikle det på vår måte, avslutter Hammervold.

Les mer om Variant på www.variant.no og www.variant.no/bergen

Styreleder og konstituert daglig leder Variant Bergen

Anders Hammervold: tlf. 982 19 545

Designer og partner, Variant Bergen

Andreas Hartveit, ‭tlf. 950 06 947‬

Konserndirektør Variant

Odd Morten Sveås: tlf. 928 07 375

Andreas Hartveit, første ansatt i Bergen.
Gjengen bak oppstarten.
Flittig post-it bruk i oppstartsfasen.

Om Variant

Variant

Variant er et IT-konsulentselskap som ble startet i Trondheim i 2018. Vår kongstanke er at IT ikke handler om designskisser, linjer av kode eller infrastruktur, men om samarbeid og forståelse. Det gjenspeiles i menneskene som jobber hos oss, og her finner du både designere, utviklere og prosjektledere – som alle gjør hverandre bedre.

I 2021 åpnet vi vårt andre kontor i Oslo, før vi nå skal åpne i Bergen. Totalt har vi nå blitt 51 ansatte, og med vårt inntog i Bergen, ser vi fram til å vokse videre – i takt med samfunnet rundt oss.

Følg pressemeldinger fra Variant

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Variant på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.