Veslemøy Fredriksen blir ny administrerende direktør i Eiendomsmegler Vest

I dag ble det kjent at Veslemøy Fredriksen (46) blir ny administrerende direktør i Eiendomsmegler Vest.
Veslemøy Tvedt Fredriksen (Foto: Christopher Meyer, KIND)

Fredriksen kommer fra stillingen som administrerende direktør i Adams Matkasse, og har tidligere erfaring som administrerende direktør i BA, regiondirektør Vest i Amedia-konsernet, direktør for Privatmarked i Fjordkraft, samt ulike stillinger i Aftenposten.

Fellesnevneren for hennes yrkeserfaringer knytter seg til å drive salg til privatmarkedet, i svært konkurranseutsatte bransjer.

- Jeg er utrolig glad for at Veslemøy ønsker å være med å bygge Vestlandets ledende meglerforetak. Hun er en operativ strateg med toppleder-erfaring, som har oppnådd gode resultat i de selskap hun har jobbet i. Det er styrets oppfatning at hun vil bidra med en spennende erfaringsbakgrunn og de rette personlige egenskapene til å løfte selskapet videre for å nå våre ambisiøse mål sammen med de ansatte, sier Ragnhild Fresvik, styreleder i Eiendomsmegler Vest

- Først og fremst gleder jeg meg til å lede den videre satsingen til Eiendomsmegler Vest. Selskapet har vært igjennom en betydelig omstilling, og viser god utvikling både i vekst og lønnsomhet. Styret og administrasjon har gjort viktige grep for å modernisere driften og løsninger ut mot kunden, så jeg oppfatter at det er et godt utgangspunkt å jobbe videre fra. Jeg gleder meg til å bli kjent med en ny bransje og en sulten organisasjon, sier Veslemøy Fredriksen.

- I fjor omsatte Eiendomsmegler Vest for 204 millioner kroner og det er ikke solgt flere boliger i selskapet enn i fjor. Det har vært jobbet målrettet med å både effektivisere og modernisere selskapet de siste par årene, og selskapet har en bedre plattform enn noen gang til å vokse videre, fortsetter Ragnhild Fresvik.

Med seg i ryggen har Eiendomsmegler Vest en eier med betydelige vekstambisjoner innen privat- og bedriftsmarkedet.

- Sparebanken Vest har som ambisjon å være Norges beste sparebank og det legger også listen for ambisjonsnivået til Eiendomsmegler Vest, avslutter Ragnhild Fresvik.

Eiendomsmegler Vest er et heleid datterselskap av Sparebanken Vest.

Veslemøy Tvedt Fredriksen (Foto: Christopher Meyer, KIND)