VERSO™-serien från JLT är Navis Ready-validerade för den senaste versionen av terminaloperativsystemet Navis N4

Bild tillgänglig: monika@prismapr.com

Bildtext:Navis Ready-validerade VERSO-datorerna från JLT är testade och godkända för attköra de mest krävande hamnapplikationerna, de finns tillgängliga i flera skärmstorlekar och med Intel® Core™ i3- eller i7-processorer.

VERSO-serien från JLT är Navis Ready-validerade för den senaste versionen av terminaloperativsystemet Navis N4

Deruggade, högpresterande fordonsdatorerna från JLThar tilldelats förnyad validering för användning med den senaste versionen av det ledandehamn- och terminaloperativsystemet.

Växjö, Sverige, 15:e november2022 * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, kan idag stolt meddela att deras högpresterande fordonsmonterade datorer i VERSO-serien har klarat Navis Ready-valideringen för den senaste versionen av terminaloperativsystemet (TOS) Navis N4. Valideringen bekräftar det faktum att VERSO-serien från JLT – speciellt framtagen för användning i de tuffaste miljöerna – är den idealiska mobila IT-plattformen för användning i hamnverksamheter världen över.

Navis, ett premiumvarumärke från Kaleris, tillhandahåller förstklassiga hamn-, terminal-, transport- och fartygslösningar. Kaleris är en ledande leverantör av molnbaserade lösningar för produktflödesoptimering och spårbarhet. De erbjuder en global plattform som tillgängliggör driftsdata, kopplar samman arbetsflöden och ökar synligheten genom hela skeppningsprocessen vilket leder till förbättrade leveranser. Teknologin från Navis spelar en nyckelroll i lösningarna från Kaleris genom att länka de mest trafikerade noderna i den globala leveranskedjan till deras plattform.

Den förnyade valideringen är en fortsättning på JLT:s sedan länge etablerade deltagande i Navis Ready-programmet. Partnerskapet inleddes redan 2015 och förstärktes 2019 då JLT blev den första hårdvarutillverkaren att garantera att deras stryktåliga datorer för hamnsegmentet kommer att valideras för användning med alla kommande större versioner av Navis N4 TOS under de nästföljande fem åren. Detta ger kunderna en extra nivå av trygghet och förtroende när de köper datorer från JLT för att användas med Navis-systemet.

Utdrag från Navis valideringsrapport: "Den här [valideringen] säkerställer att kunder kan vara trygga i sitt val av leverantör då merparten av integrationsarbetet redan har slutförts. Informationen i valideringsrapporten hjälper kunder att bedöma vilken integrationsgrad som uppnåtts och vilka möjligheter som finns med en viss leverantör.”

JLT är en erfaren leverantör av stryktåliga IT-lösningar till hamnindustrin och har lagt betydande resurser för att stötta aktörer i branschen, tillexempel genom den mycket uppskattade guiden: ”Fem sätt att göra IT till din hamns hjälte, inte dess huvudvärk”, som kan laddas ner gratis på antingen engelska eller spanska.

För mer information om JLT Mobile Computers och dess datorprodukter, tjänster och lösningar, besök www.jltmobile.com.

Förfrågningar
JLT Mobile Computers Group JLT Mobile Computers USA
Per Holmberg, VD Eric Miller, CEO
Telefon: +46 70 361 3934 Tel.: +1 480 705 4200 x215
per.holmberg@jltmobile.comeric.miller@jltmobile.com
www.jltmobile.comwww.jltmobile.com
PresskontaktCertified Adviser
PRismaPR Eminova Fondkommission AB
Monika Cunnington Telefon: +46 08 684 211 10
Telefon: +44 20 8133 6148 adviser@eminova.se
monika@prismapr.com
www.prismapr.com
www.eminova.se

OmpartnerprogrammetNavis Ready
Partnerprogrammet Navis Ready är ett valideringsprogram som är öppet för leverantörer av handburna enheter och annan hårdvaruteknik för användning i hamnar och containerterminaler. Programmet säkerställer att en leverantörs hårdvara och systemets respons har testats och att de har integrerats med specifika versioner av terminaloperativsystemet Navis N4 i en integrationsmiljö.

Om Kaleris
Kaleris är en ledande leverantör av molnbaserade lösningar för produktflödesoptimering och spårbarhet. Många av världens största varumärken förlitar sig på Kaleris affärskritiska teknologi för transportplanering, underhållsservice, terminaloperativsystem och fartygslösningar. Genom att sammanföra informationen om olika huvudnoder och lägen från produktflödessystem elimineras de mörka fläckar och informationsluckor som orsakar ineffektivitet i den globala leveranskedjan.

Om JLT Mobile Computers
Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Över 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige, Frankrike och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Adviser. För mer information, besök www.jltmobile.com.

Monthly information regarding the total number of voting rights and total number of shares of the Company as of November 30, 20228.12.2022 22:30:00 CET | Press release

Monthly information regarding the total number of voting rights and total number of shares of the Company as of November 30, 2022 (Article 223-16 of the General Regulations of the Autorité des Marchés Financiers) Market : NYSE Euronext Paris ISIN Code: FR 0010417345 Date Total number of sharesTotal number of voting rights11/30/2022 94,137,145 Total gross of voting rights: 94,137,145 Total net* of voting rights: 93,966,891 * Total net = total number of voting rights attached to shares – shares without voting rights Attachment PDF Version

Zealand Pharma Increases its Share Capital as a Consequence of Exercise of Employee Warrants8.12.2022 22:00:00 CET | Press release

Company announcement – No. 57 / 2022 Zealand Pharma Increases its Share Capital as a Consequence of Exercise of Employee Warrants Copenhagen, Denmark and Boston, MA, U.S. December 8, 2022 – Zealand Pharma A/S (“Zealand”) (NASDAQ: ZEAL) (CVR-no. 20 04 50 78), a Copenhagen-based biotechnology company focused on the discovery and development of innovative peptide-based medicines, has increased its share capital by a nominal amount of DKK 64,919 divided into 64,919 new shares with a nominal value of DKK 1 each. The increase is a consequence of the exercise of warrants granted under several of Zealand Pharma's employee warrant programs. Employee warrant programs are part of Zealand Pharma’s incentive scheme, and each warrant gives the owner the right to subscribe for one new Zealand Pharma share at a prespecified price, the exercise price, in specific predefined time periods before expiration. For a more detailed description of Zealand Pharma’s warrant programs, see the company’s Articles o