Veronica Maggios album Och som vanligt händer det något hemskt er komplett!

I høst slapp Veronica Maggio første kapittel av Och som vanligt händer det något hemskt. Del 1 inneholdt seks låter inkuldert ”SE MIG” og ”Varsomhelst/närsomhelst”. I morgen følger hun opp med del 2, som gjør albumet komplett. Totalt inneholder det nye albumet 12 låter.

Albumet er i stor grad produsert av Simon Hassle, Elias Kapari, Litens og Agrin Rahmani, med god hjelp fra Louise fra Estraden og Markus Krunegård.

Om det nye albumet sier Veronica: Om det här albumet hade haft en doft hade det för mig varit ungefär en varm stenstrand, fyrverkerirök, bussavgaser, ett fuktigt gammalt vindsförråd och nattluft. Jag har skrivit om att vara en osäker narcissist som gör vad som helst för att bli sedd, om att be om allt men ändå få mer än jag kunnat drömma om, om tomhet, om att leva på saliv och kokain, om att spela tuff, om kärlek där allt slutar lyckligt, om vagnhallar och väntan på dunder och om att ta ansvar för sig själv. Jag önskar att jag var lika hård som jag ser ut på omslagen men i väntan på att det ska hända, fortsätter jag skriva låtar för att försöka förstå och hantera allt det fula och fina med att vara en människa.

Veronica har siden debuten i 2006 blitt rost til skyene av journalister og fans, vunnet alle priser som kan vinnes (flere ganger til og med) og oppnådd kommersiell suksess med sine seks kritikerroste album. Hun er uten tvil en av Sveriges største artister og live-dronning.

I vår ble hun den første artisten med over 1 milliard streams på svensk på Spotify.

Før pandemien satte hele verden på hodet, ga Veronica ut albumet Fiender är tråkigt som umiddelbart ble en suksess blant både fans og kritikere.

I forbindelse med albumet overtok hun Gröna Lund i Stockholm tre netter på rad, noe som aldri før hadde blitt gjort. I løpet av de tre magiske kveldene kom det til sammen 51.000 mennesker, noe som ble ny publikumsrekord for Gröna Lund.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Subwoolfer, Sabrina Carpenter, Tina og Bettina, Lauv og Ólafur Arnalds!1.7.2022 10:36:22 CEST | Pressemelding

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken! Tina og Bettina gir bort musikk-inntektene for bekjemping av formueskatt på Oslo vest Smash Mouth, det ikoniske bandet bak monsterhitene "All Star" og "I’m A Believer" er nå tilbake med sin første utgivelse på fire år. "4th Of July" er en hyllest til bandets favoritthelligdag, nemlig USAs uavhengighetsdag. Med seg på låten har Smash Mouth med seg bandets nyeste medlem og vokalist, Zach Goode. Den anerkjente pianisten Ólafur Arnalds annonserer sitt neste album, some kind of peace – piano reworks med utgivelsen av "Woven Song – piano reworks" med polske Hania Rani. Albumet slippes 28. oktober, og er en omarbeidet versjon av hans 2020 utgivelse, hvor han har invitert musikere fra verden rundt til å skape nytolkninger av hans tidligere verk. Filmmusikken til Minions: The Rise Of Gru, er ute i dag. Albumet er produsert og satt sammen av 2022 Grammy Producer of the Year Jack Antonoff. Minions: The Rise Of Gru inneholder en bla

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken!1.7.2022 10:27:10 CEST | Pressemelding

Fredag 1. juli slipper Subwoolfer sin nye låt Melocoton (The Donka Donk Song). Det har vært et hektisk år for bandet med Eurovision, og etter imponerende 20 millioner streams på Give That Wolf A Banana, er etterspørselen på ny musikk skyhøy blant fansen. Hør låten HER. “Etter at Give That Wolf A Banana viste seg å være utrolig viktig for menneskene på jorden og reddet flere liv, er det nå tid for å slippe vår neste singel. Det er på tide å rette blikket mot en mindre kjent frukt, nemlig Melocoton, bedre kjent som fersken. Selv om den ikke vil redde bestemoren din på samme måte som en banan ville ha gjort, er det et viktig steg I Subwoolfers utforskning og forståelse av planeten dere mennesker kaller jorden”, sier Subwoolfer selv om låten. Låten ble selvfølgelig spilt inn på den mørke siden av månen, i Subwoolfers romstudio i et stille hjørne kalt krater Manchester. Melocoton (The Donka Donk Song) følger også med en musikkvideo, som har premiere kl 13:00 i dag. Se den HER. Subwoolfer er