Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet "Fiender är tråkigt"

Veronica Maggio har siden sin debut i 2006 blitt hyllet av journalister og fans, vunnet alle priser som kan bli vunnet og oppnådd en utrolig kommersiell suksess med sine fem kritikerroste album. Hun er utvilsomt en av Sveriges absolutt største artister, og det er ingen hemmelighet at hun er landets livedronning.

I mars ble den første singelen "Kurt Cobain" sluppet fra det kommende albumet "Fiender är tråkigt" som kommer til høsten etter en stor sommerturné. Men allerede nå kommer den første delen av albumet. Veronica sier:

- Jeg elsker jo konseptet album. Dramaturgien, friheten og luksusen å dykke inn i en hel verden av sanger. Men det er noe fristende i å la sangene stå litt på egne ben også. Å slippe dem over tid og gi dem mer plass. Til slutt lander sangene på samme album og blir en helhet.

Forrige uke begynte Veronica sin sommerturné på Gröna Lund i Stockholm tre kvelder på rad, noe som aldri har blitt gjort i moderne tid. Etter det fortsetter reisen inn i landet med stopp i hele Sverige, men også Norge og Finland.

Utgivelsen inneholder fem spor, hvorav to er blitt utgitt før, "Kurt Cobain" og "Tillfälligheter", som begge har gått platina og gull i Sverige og blitt mye spillt på radio. Alle sanger er laget av Veronica sammen med Jocke Berg (kent), Simon Hassle og Agrin Rahmani, som Veronica har beskrevet som et meget vellykket og organisk samarbeid.

- Jeg var litt deppa en periode over alt mulig egentlig, dro til LA og skrev, kastet all musikken jeg skrev og følte meg for første gang helt uinspirert. Lyset i tunnelen dukket opp da jeg skrev den første sangen til albumet med Agrin Rahmani. Sammen med han, Simon Hassle og Jocke Berg, gikk alt plutselig enkelt.

"Fiender är tråkigt " blir utgitt den 14/6 via Svenska Inspelningar / Universal Music

Nyhetsbrev fra Universal Music6.12.2019 13:52:23 CETPressemelding

612 slipper ny låt på den offisielle 612 dagen Avicii – Fades Away Tribute Concert Version feat. MishCatt OnklP annonserer nytt album og vinterturné Niall Horan er klar for å slippe ny musikk! «Put A Little Love On Me” ble sluppet i dag kl 06:00. Kevin Boine – legenden fra nord – er tilbake med sin rykende ferske singel «Julebord». Låta tar for seg en stakkarslig kar som ender opp på sofaen etter å ha vært litt for interessert i servitøren. Kevin har store og spennende planer for å kickstarte 2020. The Weeknd slapp denne uken en musikkvideo til den nye singelen “Heartless”, som har sanket inn over syv millioner visninger på to døgn. Abel Tesfaye er også aktuell med den nye låten “Blinding Lights”. Billie Eilish slapp i natt musikkvideoen til “xanny”! Hun tok også hjem hele 3 av 5 priser på nye Apple Music Awards, inkludert Artist of the Year, Top album of the year og Songwriter of the year sammen med sin bror Finneas. Jacob Collier er ute med video til låten "Time Alone With You" hvor

612 slipper ny låt på den offisielle 612 dagen6.12.2019 10:00:00 CETPressemelding

612, rapcrewet fra dypeste Oslo, har hits som «612 For Alltid» og «Papir», slipper i dag en ny låt, “Manda til fredag” som de tar med seg i Moncler-jakkeermet, når de basskickstarter det nye tiåret på Rockefeller 10. Januar 2020. Det er ingen tilfeldighet at det slippes en låt akuratt 6. desember. Det er nemlig den offisielle 612 dagen! Med uimotståelig gatesjarme og klokkeren melodisk teft, utsolgte klubbkonserter med hylende småjenter, og en selvtillit og stilsikkerhet man skal lete lenge etter er 612 førsterekka i en helt ny generasjon norsk hiphop. Hør 612 - “Manda til freda” HER 612 gjorde to sinnssyke konserter på både John Dee i fjor og Parkteatret i vår som ga dem spillejobber på flere av landets største festivaler i sommer, inkludert Stavern, Palmesus og Festningen i Trondheim. Med oppgradert liveshow og opptil flere nye låter rett rundt hjørnet er Lille Leon, T_boyofficial, SlimTim, Mogger og ikke minst hypemaster Bønna mer enn klare for å vise fram hva 612 er gode for i 2020

Ny musikk fra The Weeknd, Michael Kiwanuka, OnklP, Norah Jones29.11.2019 14:25:11 CETPressemelding

The Weeknd er tilbake The Kacey Musgraves Christmas Show ute nå Filmmusikken til Jikŋon 2 – den samiske versjonen av Frost 2 – er ute! OnklP med siste singel før jul fra kommende album Michael Kiwanuka er en av vår tids mest begavede artister, og med lekende letthet fremfører han tradisjonell men samtidig moderne soul, inspirert av folkrock og afrofolk med jazzaktige overtoner. Han slapp nylig albumet KIWANUKA og spiller på et utsolgt Sentrum Scene nå på søndag. Tanya Tucker slapp denne uken låten «The Winner’s Game». Låten ble spilt inn i samme session som albumet «While I’m Livin’» som kom i sommer, og ble i likhet med albumet produsert av GRAMMY-vinnerne Shooter Jennings og Brandi Carlile.Tucker ble selv nominert til hele 4 GRAMMY-priser forrige uke inkludert Song Of The Year, Best Country Solo Performance, Best Country Song, Best Country Album. Rapduoen City Girls er på samme label som Migos, Lil Yachty og Lil Baby, og gjorde stor suksess med en feature på superhiten “In My Feeling

The Weeknd er tilbake!29.11.2019 14:23:32 CETPressemelding

Den verdenskjente hitmaskinen The Weeknd slapp overraskelseslåten «Heartless» denne uken. Bangeren er produsert av Metro Boomin (Future, Post Malone, Migos, Drake), Illangelo og The Weeknd selv. Hør låten HER! I dag følger Abel Tesfaye opp overraskelsesslippet med en splitter ny låt kalt «Blinding Lights», produsert av Max Martin, Oscar Holter og The Weeknd. The Weeknd har tidligere toppet den norske albumlisten med sine tre siste album; "Beauty Behind The Madness" fra 2015, "Starboy" fra 2016 og "My Dear Melancholy" fra 2018. Til sammen har musikken til The Weeknd blitt streamet over 250 millioner ganger bare i Norge.