Universal Music Norge

Veronica Maggio er tilbake!

28.5.2021 08:00:00 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

Del

Siden debuten i 2006 har Veronica Maggio blitt rost opp i skyene av journalister og fans.

Hun har vunnet alle priser som er å vinne i Sverige og oppnådd en enorm suksess med sine seks kritikerroste album.

Maggio er uten tvil en av Sveriges største artister og landets ubestridte livedronning - noe hun beviste da hun tok over Gröna Lund i Stockholm tre netter på rad, noe som aldri hadde blitt gjort før. I løpet av de tre magiske kveldene kom tilsammen 51.000 mennesker, noe som ble en ny publikumsrekord for Gröna Lund. Louis Armstrongs konsert i 1962 hadde den gamle rekorden på 35.000 besøkende.

Nylig feiret hennes største albumsuksess i Norge, Satan i Gatan, 10 år og nytt album er på gang hvor første smakebit, ”Se Mig”, er ute i dag.

Låten er skrevet sammen med Simon Hassle og Agrin Rahmani som Veronica også samarbeidet med på forrige album. I tillegg har også Louise Lenartsson og Litens bidratt.

Om ”Se Mig” sier hun: ”Låten handlar om längtan. Om ögonblicket när man inser att man är den enda som vänt sig om för att titta efter den man är kär i. Den handlar om känslan av att cykla, blunda och hoppas att någon ska se dig”.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Universal Music Norge

Universal Music Norge
Universal Music Norge
Akersgata 34
0180 Oslo

+47 22 54 14 00http://www.universalmusic.no

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Sabrina Carpenter, The Weeknd, Alessandra, Billie Eilish, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge

Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding

Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye