Veronica Maggio er i dag ute med nytt album Fiender är Tråkigt

Siden debuten i 2006 har Veronica Maggio blitt hyllet av journalister og fans, og vunnet alle priser som kan vinnes og oppnådd en utrolig kommersiell suksess med sine fem kritikerroste album - utallige platinumalbum og over 800 millioner streams. Hun er utvilsomt en av Sveriges absolutt største artister, og det er ingen hemmelighet at hun er Sveriges pop-dronning.

I våres ga Veronica først ut singelen "Kurt Cobain" og deretter "Tillfälligheter" fra det nye og sjette studioalbumet "Fiender är tråkigt". Singlene har raskt blitt favoritter blant fansen hennes og har også oppnådd stor kommersiell suksess med over 30 millioner streams. Før sommeren hadde Veronica også muligheten til å samarbeide med den populære gruppen Hov1 på deres singel "Hornstullsstrand" som ble #1 på Spotify.

Veronica begynte sin sommerturné med å spille på Gröna Lund i Stockholm tre kvelder på rad, noe som aldri har blitt gjort før i moderne tid. I løpet av de tre magiske kveldene kom hele 51 000 mennesker, som er en ny publikumsrekord for Gröna Lund. Louis Armstrong sin konsert i 1962 hadde den gamle rekorden på 35 000 besøkende.

I tillegg til albumet, slippes det også en kortfilm den 27. september med samme tittel regissert av Måns Nyman og skrevet av Nyman og Veronica. Kortfilmen er satt på Gotland og er en Bonnie og Clyde-inspirert historie med Veronica i hovedrollen.

Fiender är Tråkigt består av 10 sanger, alle skrevet av Veronica sammen med Jocke Berg, Simon Hassle og Agrin Rahmani, som har vært involvert gjennom hele albumprosessen.

Veronica forteller:

«Fiender är tråkigt»-albumet startet med en sang som havnet i skoffen. Etter den siste plata dro jeg til LA for å skrive, men det var ganske mislykket. Da jeg kom hjem, satt jeg i en mørk kjeller sammen med Agrin Rahmani med følelsen av at jeg måtte tvinge fram en sang. Sammen skrev vi «5 minutter», men selv om det føltes fint, havnet den også i skoffen. Jeg var ikke mottakelig på det tidspunktet. Jeg skrev til og med til de jeg jobbet med at jeg ønsket å være i fred i en ubestemt fremtid, og at det kanskje ikke var mer musikk på lenge. Senere traff jeg Jocke Berg og vi skrev en sang til en kortfilm sammen, da var jeg i en lysere periode i livet. Plutselig begynte flere embryoer å dukke opp for sanger, så vi fortsatte å jobbe sammen. I et studio på Dalagatan i Stockholm skrev vi sammen med Agrin og Simon Hassle et helt album. Så, er alle sangene på plata om en kø til et utested? Som aldri ser ut til å ende? Er jeg livredd for å legge "tenåringstiden" bak meg? Du kan ganske enkelt tolke tekstene mine som du vil. Men jeg tror noen forveksler tenåringsidealer med å bare være åpne for forskjellige inntrykk og stemninger - mange forbinder det å være voksen med som å slå av og ikke holde på og rote og føle så mye. Som om den sensibiliteten bare tilhører ungdommen. Jeg tror du kan beholde det hele livet. Det har mindre å gjøre med festing og mer å gjøre med muligheten til å ha det moro, å drømme og ikke bli tvunget inn i et system. Det er sannsynligvis derfor jeg så sjelden føler at jeg må skrive en tekst om å være hjemme og plukke ut oppvaskmaskinen. Håper med andre ord at det fremdeles er plass til sanger om liv, natt, tvil og kjærlighet. Et sted, du finner meg fremdeles uansett.

Albumet "Fiender är tråkigt" gis via Swedish Recordings / Universal Music

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding