Verdensstjerne til Oslo Sommertid 2020

I dag ble det bekreftet at selveste Taylor Swift kommer til Oslo og spiller under Oslo Sommertid 2020.

Taylor Swift, en vår tids største superstjerner, har hatt massiv suksess siden hun ga ut det selvtitulerte debutalbumet i 2006.

I 2020 er det ni år siden superstjernen gjestet Norge og det er en ære å melde at hun kommer til Oslo Sommertid og Voldsløkka 26. juni!

"OMG! Dette er noe av det villeste jeg har vært med på. Å få selveste Taylor Swift til å spille en av veldig få konserter i Skandinavia, er en drøm som har gått i oppfyllelse. Hun kommer til å sette fyr på Norges største konsertarena, Voldsløkka, og vi forventer en kveld som går inn i historiebøkene! Det er ni år siden hun var i Norge sist og siden det har hun gitt ut fire album, levert en hel drøss av hits og vunnet de gjeveste priser" sier Peer Osmundsvaag, ansvarlig arrangør i All Things Live.

Den tidligere country-popstjernen har gitt ut syv album, vunnet flere Grammy Awards (blant annet for Album of the Year og Best Pop Vocal Album), blitt kåret til Woman of the Year av Billboard og har over 43 millioner månedlige lyttere på Spotify.

Hun er født og oppvokst i Reading i Pennsylvania og begynte å vise interesse for musikk i en alder av ni, med Shania Twain som største inspirasjon. Hun var bare 14 år da hun signerte platekontrakt og flyttet med familien til Nashville for å fokusere på musikken.

Albumet Fearless ble gitt ut i november 2008 og sertifiserte til gull av RIAA allerede den første uken. Albumet fikk god fart gjennom hele 2009 og tjente til flere platinasertifiseringer med låter som "Love Story", "White Horse", "You Belong with Me" og "Fifteen". Hennes tredje album Speak Now ble utgitt i oktober 2010 og førte med seg nok en massiv suksess. Hitsingler som "Mine" og "Mean" vant to Grammy Awards.

Etter livealbumet fra 2011, World Tour Live Speak Now, vendte Swift mer mot pop og begynte å jobbe med musikere som Dan Wilson, Butch Walker og Britney Spears-produsenten Max Martin. Dette ble tydelig på "We Are Never Ever Getting Back Together”, den første singelen fra albumet Red (2012). Albumet knuste alle forventninger ved å selge over en million eksemplarer den første uken. En bemerkelsesverdig prestasjon som var dobbelt så imponerende i en tid med fallende salg.

Singelen "Shake It Off", fra hennes femte album 1989, ble nummer én etter utgivelsen i 2014. Albumet var hennes første offisielle popalbum og ble hennes tredje album som solgte mer enn én million eksemplarer den første uken.

Reputation var Swifts siste album for Big Machine. I november 2018 signerte hun med Universal Music, som distribuerte hennes nye album under deres Republic Records-banner. Albumet Lover ble gitt ut tidligere i år og inkluderte singlene "Me!" og "You Need To Calm Down", som begge ble nummer to på Billboard.

Med Lover demonstrerer Taylor Swift nok en gang at hun er en av verdens beste popsnekrere. Og hun har en hel karriere foran seg til å fortsette å bevise det. Hun er rett og slett "The Man" - Dagbladet

Billetter i salg via ticketmaster.no onsdag 25. september.

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be