Verdenspremiere på ŠKODAs neste elbil

31. januar avdukes ŠKODAs helt nye elektriske SUV, ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV. Allerede nå kan du få en sniktitt på hva som er i vente.

Snart verdenspremiere for ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV

- Vår neste fullelektriske modell leverer på alt hva du forventer av oss i ŠKODA, og har alle de egenskapene som gjør bilen til et smart valg for norske kunder. Rekkevidden, plassen, teknologien, i tillegg til et design som vekker følelser, sier Thomas Meiner, direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS.

I likhet med bestselgeren, og ŠKODAs først elbil, ENYAQ iV er også ENYAQ COUPÉ iV bygget på MEB-plattformen. Det elegante coupé-designet bidrar til enda lavere luftmotstand for ŠKODAs kommende elbil-nyhet. Den såkalte luftmotstandskoeffisient er så lav som 0.234, noe som er ledende i segmentet.

På designskissene og de første glimtene av bilen som slippes nå, ser man hvordan taklinjen skår bakover til en skarp hekk. I tillegg til en luftmotstand som skjerper konkurransen i sitt segment, får vi også glimt av ENYAQ COUPÉ iVs Crystal Face, med 131 LED-pærer som lyssetter den distinkte ŠKODA-grillen.

- Fornuften og de smarte, praktiske egenskapene man alltid forventer av en ŠKODA lar seg forene med følelser og det enda mer emosjonelle designet vi ser på COUPÉ iV. Vi som har fått se hele den ferdige utgaven av bilen kan ikke annet enn å glede oss til nyåret, sier Meiner.

Verdenspremieren for ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV er 31. januar 2022, og den norske importøren melder allerede om stor interesse i Norge.

- Mange lot seg bergta av coupé-designet på konseptbilen VISION iV, og det designet kommer nå til markedet i den produksjonsklare elbilen vi lanserer rett over nyttår. Forhandlerne våre melder allerede om mange som gleder seg til vi åpner for salg, sier Meiner.

Her får du en forsmak på ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV:

Snart verdenspremiere for ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV
ŠKODA VISION iV
Thomas Meiner, direktør for ŠKODA Norge

ŠKODA - Smarte løsninger hele veien

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra ŠKODA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV: Elbil på sitt mest elegante6.9.2021 14:38:48 CEST | Pressemelding

Ny karosserivariant av det elektriske flaggskipet fra ŠKODA Tre kraftpakker fra start, bak- eller firehjulsdrift, og enda bedre aerodynamikk Generøst interiør med «Design Selections» inspirert av moderne bomiljø Som en oppfølger til suksessen ŠKODA ENYAQ iV, lanserer nå ŠKODA AUTO en ny karosserivariant av den elektriske SUV-en. Elegante linjer, og en Cw-verdi på bare 0,247, gjør ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV enda mer effektiv: Rekkevidden er på mer enn 535 km (WLTP)* – Vi har hatt en knallstart med ŠKODA ENYAQ iV i Norge. Interessen var enorm lenge før lanseringen, og tilbakemeldingen så langt beviser at ENYAQ har levert på det den skal. Nå gleder vi oss til å lansere ENYAQ iV COPUÉ tidlig neste år, en bil vi vet at mange nordmenn har ventet på, sier Thomas Meiner, Direktør for ŠKODA Norge i Harald A. Møller AS. Også internasjonalt gjør ŠKODA stor suksess med ENYAQ iV. Over 70 000 bestillinger er gjort siden lanseringen. Tidlig i 2022 kommer en ny variant: ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV. Det elegante ti