Verdenspremiere på ny crossover: ŠKODA utvider SUV-familien

ŠKODAs SUV-offensiv fortsetter, og i mars får den helt nye crossover-modellen sin premiere på bilmessen i Genève. Sammen med suksessmodellene KODIAQ og KAROQ fullfører den nye crossoveren ŠKODAs SUV-familie.

> Fordelene fra en SUV kombinert med smidigheten til en kompaktmodell

> Assistentsystemer fra øverste hylle,sprekt design og Simply Clever-løsninger

> Verdenspremiere på bilmessen i Genève i mars 2019

ŠKODA viser nå et bilde av bilens silhuett for å gi en smakebit på hvordan bilen kommer til å se ut. Bildet gir også et glimt av hvordan fronten blir seende ut, med de distinkte LED-lyktene, de separate kjørelysene og de integrerte, dynamiske blinklysene.

Den nye ŠKODA-modellen tilbyr det beste fra to verdener:

Fordelene du får med en SUV, som høy og oversiktlig sittestilling, lettere inn- og utstigning av bilen og høyere bakkeklaring, kombinert med smidigheten og kjøreegenskapene til en kompaktbil. Dette gjør den urbane crossover-ŠKODAen til en bil som dekker de fleste behov – både på byen og på landet. Bilen er bygget på Volkswagengruppens Modular Transverse Matrix (MQB)-plattform, og tilbyr alt det nyeste av assistentsystemer, samt mange "Simply Clever"-løsninger og klasseledende innvendig plass.

ŠKODA Norge forventer å ha priser klare og kunne åpne for bestilling i august 2019.