Vekterstreiken uløst etter 8 uker, Arbeidsmandsforbundet varsler ytterligere opptrapping

Vekterstreiken er nå i sin åttende uke, noe som gjør det til en av de mest omfattende arbeidskonflikter i nyere tid. Norsk Arbeidsmandsforbund varsler i dag ytterligere opptrapping for å få løst konflikten.

Uttaket består av i overkant av 200 nye medlemmer. Blant annet tas vekterne ved heliportene på Flesland og Brønnøysund. I tillegg tas det ut vektere ved Fjord Base i Florø.

For øvrig er uttaket en forsterking av allerede varslede uttak, ved at en har tatt flere hvor det allerede er vektere i streik. Uttaket trer i kraft kl 2400 natt til lørdag.

Uttaket nå berører også flere lærlinger. Senest rett før helgen fikk vi inn rapport på at lærlinger blir satt inn på vakter tilhørende vektere tatt ut i streik. Da ser vi oss dessverre nødt til å gå til et slikt skritt.

Vi sitter klar og er åpne for dialog så snart NHO Service og Handel ønsker å føre reelle forhandlinger med oss. Da kan vi få en slutt på denne konflikten, sier forbundsleder Anita Johansen.