Vekterstreiken - tilbud fra arbeidsgiversiden

NHO Service og Handel sendte tidligere i dag ut pressemelding om at de har gitt et nytt tilbud til arbeidstakersiden etter at nattens mekling var avsluttet. Norsk Arbeidsmandsforbund anser ikke at dette dreier seg om et nytt tilbud fra motparten.

«Vi stiller oss derfor uforstående til dette presseutspillet, men vi imøteser utspill fra NHO Service og Handel som kan bidra til å løse konflikten», sier forbundsleder Anita Johansen i en kommentar.

Skammelig av Vestfold og Telemark fylkeskommune23.9.2020 13:14:54 CESTPressemelding

Vekterne i Norsk Arbeidsmandsforbund er ute i lovlig arbeidskamp. Konflikten handler blant annet om en anstendig lønn, lærlingers møte med arbeidslivet og retten til hele stillinger. Alle partiene på Stortinget lovpriser den norske modellen med trepartssamarbeid, verdien av det organiserte arbeidslivet og viktigheten av ansvarlige parter i arbeidslivet. Da er det oppsiktsvekkende at midt under en lovlig arbeidskamp velger Vestfold og Telemark fylke å leie inn vektere fra et selskap uten tariffavtale for å utføre vakthold ved Horten Videregående skole.