Villoid

Vekstraketten Villoid vinner prisen som Rising Star

Norsk nettbutikk stikker av med gjev pris og 1 million kroner: – Gir oss muligheten til å gi enda mer gass
Jeanette Dyhre Kvisvik, CEO og gründer

Klarna lanserte tidligere i år Growth Awards 2022. I konkurranse med over 240 andre nettbutikker ble det den norske netthandelaktøren Villoid som stakk av med den gjeveste prisen, «Rising Star 2022».

– Vi er utrolig stolte og glade! Denne prisen beviser at Villoid disrupterer digital handel med sin data-baserte modell. Vi har som mål å bli Nordens største shoppingplattform for jenter - og denne prisen gir oss muligheten til å gi enda mer gass for å nå målet vårt, sier CEO og Villoid-gründer Jeanette Dyhre Kvisvik.

Villoid har doblet omsetningen hvert år siden 2018, og nærmer seg 200 millioner kroner i salg i år.

– Villoids vekst har fortsatt med samme styrke og bedre marginer, selv om resten av retailmarkedet har bremset kraftig. Dette skyldes vår satsning på data og teknologi og det lover godt for Villoids fremtid, sier Dyhre Kvisvik.

Juryen skriver i sin begrunnelse at Villoid har utfordret en av de mest konkurranseutsatte bransjene, som er dominert av store, internasjonale aktører. Villoids reise er imponerende – med mer enn en dobling av salg hvert år. Dette er særlig imponerende å oppnå i 2022, hvor de fleste sammenlignbare selskap har hatt liten eller negativ vekst.

Premien er over 1 million kroner verdt i markedsføring.

– Denne prisen betyr mye for Villoid og hele teamet. Premien gir oss også muskler til å raskere nå ut til jenter i alle aldre med vårt shoppingkonsept, sier Dyhre Kvisvik, som også legger til at denne prisen ikke hadde vært mulig uten en sterk teamspirit og medgründerne, Andreas Kristiansen og Jarle Snertingdalen

Rising Star-prisen skal ifølge Klarna anerkjenne en bedrift som viser enestående engasjement og besluttsomhet på sin vekstreise. Selskapet kan være tro mot sin originale idé selv om eksterne faktorer tilsier at det ikke er mulig, og være rustet for fremtidig vekst og suksess.

– Det er veldig kult at en så viktig aktør, som jo ser alles transaksjoner og benyttes av så mange, anerkjenner vår data-drevne modell for netthandel og tror på videre, kraftig vekst. Dette gir oss muligheten til å nå ut til enda flere og gi enda mer gass, sier Villoid-sjefen, og fortsetter:

– Vår teknologi og approach er unik, svært skalerbar, og gjør det mulig å optimalisere vekst og marginer - spesielt på innkjøp og markedsføring, fremhever Dyhre Kvisvik.

Juryen trekker også frem måten Villoid har kombinert produktutvalg og merkevarer, bærekraftstiltak og fokusert sine markedsaktiviteter, og beviser deres disruptive data-drevne techmodell.

– Vi opplever rakettvekst, og det er særlig gøy å vokse når ingen andre gjør det! I tillegg er det ekstra kult at det er Sveriges største netthandelsuksess, Caia Cosmetics, med Bianca Ingrosso i spissen, som vinner den samme prisen i Sverige, sier Dyhre Kvisvik, og legger til:

– Nå skal vi fortsette å fortelle norske jenter at Villiod har de hotteste merkene og leverer raskere enn konkurrentene!

Jeanette Dyhre Kvisvik, CEO og gründer
Villoid sammen med Caia Cosmetics og de andre vinnerne.

Om Villoid

Villoid
Fornebuveien 38

91 58 48 47http://www.villoid.no

Villoid er Norges raskest voksende motebutikk med kjente merkevarer for jenter i alle aldre, og på rekordtid har Villoid blitt en av Norges største motebutikker. Vårt mål er å bygge et fashion community der norske jenter kan bli inspirert, skape trender, og shoppe de beste plaggene og merkene. I år skal Villoid omsette for nesten 200 millioner kroner.

Følg pressemeldinger fra Villoid

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Villoid på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Villoid