VD för Auriant Mining AB (publ.) Danilo Lange förvärvar aktier i Bolaget

Auriant Mining AB (publ.) ("Bolaget") meddelar att det har informerats om att VD Danilo Lange har förvärvat 250 000 aktier i Bolaget för 1 405 450 SEK genom en transaktion utanför handelsplats.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar. Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Juniper Systems Limited Releases New Uinta Software Worldwide26.1.2021 05:16:00 CETPress release

Summary: Uinta™, powerful data collection software from Juniper Systems Limited, is now available throughout EMEA and India, for field crews in asset management, mapping, natural resources, and other industries. BIRMINGHAM, United Kingdom, Jan. 26, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Juniper Systems Limited, a manufacturer of rugged handheld computers and GNSS receivers, introduces Uinta™, powerful data collection software for field crews using Microsoft® Windows 10 OS on tablets, who require detailed forms, maps and customisation. Now available throughout Europe, the Middle East, Africa (EMEA), and India, Uinta (yü-ӘN-tah) offers data collection tools such as detailed mapping with points, lines, and areas, form-based notes, and flexibility, delivering a high level of customisation specific to an organisation’s needs. ‘Historically, Juniper Systems has manufactured rugged computer hardware. We’re excited now to offer user-friendly software for many industries, including mapping and asset manageme

PRESS RELEASE: NACON: Q3 2020/21 Sales: 48.7 M€, + 20.3%25.1.2021 17:45:00 CETPress release

Press release Lesquin, 25 January 2021 17:45hrs Q3 2020/21 Sales: 48.7 M€, + 20.3% ·Gaming Accessories : 32.5 M€, + 59% ·Games Back catalogue : 6.9 M€, + 216% ·Confirmation of annual targets IFRS – M€ Sales 2020/2021 2019/2020 Change 1st Quarter 38.0 30.5 + 24.5% 2nd Quarter 48.6 33.2 + 46.4% 3rd Quarter (1) Games Accessories Others (2) 48.7 13.8 32.5 2.3 40.5 17.2 20.5 2.8 + 20.3% - 19.7% + 58.7% - 16.3% Cumulative 31 December (9 months) Games Accessories Others (2) 135.3 46.6 84.1 4.5 104.2 55.0 44.1 5.1 + 29.9% - 15.1% + 90.5% - 10.4% (1) Non audited data (2)Mobile and Audio sales Further strong growth in Q3 2020/21: +20.3% In Q3 2020/21 (1 October to 31 December 2020), Nacon posted 48.7 M€ sales up 20.3%, driven by the performance of RIG® headsets and increased back catalogue sales. GAMES Due to Q3 publishing releases limited to just two new games targetting profitable but narrow niches (Monster Truck®, Handball 21), sales were down by 19.7%. The share of digital sales grew further