Synoptik Norge ASSynoptik Norge AS

Vårens brilletrender 2014, Brilleland. Et lekent blikk på vårens brilletrender

Den mørke vinteren er forbi og vi vender blikket mot en lys og optimistisk vår. Dette setter tydelig preg på trendene for denne sesongen.

Sesongens brillemote viderefører mange av høstens trender, men med nye farger og et nettere, friskere uttrykk.

Våren 2014 vil bugne av lette, friske farger. I den varme enden av fargeskalaen ser vi bl.a. cerise, korall, oransje og aprikos, mens lilla, denim blå, turkis og ismint dominerer blant de kalde fargene. Lillafargen Radiant orchid utnevnes som årets farge og går igjen i mange av vårens innfatninger. En vil også se flere nyanser av diskré bruntoner som er en fin, nøytral base i en brillegarderobe.

Retro- og vintageinspirasjonen fra 60- og 70-tallet står fortsatt sterkt, representert av fasonger som cat-eye, runde panto og pilot. Brillene vil bli noe større, men likevel lettere i uttrykket med tynnere innfatninger, gjerne i flerfarget eller transparent plast. Vi vil også se mer av bohemstilen som representeres av runde former, lyse pastellfarger og blomsterdetaljer.

Nytt av året er ECOcetate – innfatninger laget av nedbrytbar plast basert på cellulose. Kombinert med en børstet overflate, ser brillene like organiske ut som de er.

80-tallets speilglass og fargegraderte glass er kommet for å bli. I vår kan du velge og vrake blant de fleste farger fra de fleste designere. Velg glass med toner i blått, grønt eller oransje for et sporty uttrykk, eller de mer feminine, sarte fargene som gull, rosa eller lilla.

Detaljer i gyllent metall pynter solbrillene både til dame og herre, og fremhever solbrun hud.

ECOcetat - nedbrytbar
Speilglass
Bohem - runde Panto
Ismint
Klare, transparente blåtoner
Klar, transparent rødtone
diskre bruntone, nøytral base

Om Synoptik Norge AS

Synoptik Norge AS
Eivind Lyches vei 19A
1338 Sandvika

67 55 28 00http://www.synoptik.no
Om Brilleland Brilleland er en landsdekkende optikerkjede med totalt 70 butikker. Vi selger briller, solbriller og kontaktlinser til folket. Hos Brilleland skal det være enkelt å finne gode løsninger for synskorrigering og solbeskyttelse. Derfor er produktene våre delt inn i faste prisgrupper og produktpakker, og våre priser er alltid inkludert standard enstyrke glass. Vi har autoriserte optikere og linseoptikere i alle våre butikker, og fører en rekke kjente merker som bl.a. Ray-ban, Moods of Norway, Carrera, Vogue, Guess, Gant og Marc by Marc Jacobs.

Følg pressemeldinger fra Synoptik Norge AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Synoptik Norge AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Synoptik Norge AS

Viktig med solfaktor for øynene i vinterferien!13.2.2014 14:05:46 CET | Pressemelding

Mange er ikke klar over farene tilknyttet dårlig solbrillebruk. Barn er spesielt utsatt, men er ofte de som beskyttes dårligst. Foreldre må prioritere gode solbriller for barna – det er vanligvis de som tilbringer mye mer tid utendørs og øynene trenger bedre beskyttelse. Nå står vinterferien for tur og mange kommer til å være ute i sol og snø. Da er det spesielt viktig med gode solbriller som beskytter mot snøblindhet, sier Olaug Skrøppa, fagsjef i Interoptik.