Valmet levererar förbehandlingssystem för biomassa till PRAJ Industries i Indien

Valmet Oyjs pressmeddelande 3 oktober , 2019 11:00 EET

Valmet kommer att leverera ett förbehandligssystem till PRAJ Industries för deras andra generationens bioraffinaderiprojekt i Indien. Leveransen är planerad till år 2020. Ordern ingick i Valmets orderingång för tredje kvartalet 2019. Värdet på ordern avslöjas inte.

Anställda från PRAJ och Valmet vid PRAJs kontor i Pune, Indien

PRAJ uppför den första av fyra andra generationens integrerade bioraffinaderiprojekt i Indien, kontrakterade av ledande företag på oljemarknaden.

“Vi är väldigt stolta över att vara en viktig del i omställningen till fossilfria bränslen i Indien. Valmet har under många år fokuserat på att utveckla teknik för nya och framväxande bioteknologier. Vi ser fram emot att fortsätta det utmärkta samarbetet med PRAJ och vi bedömer att efterfrågan kommer att öka på andra generationens etanol i Asien och globalt,” säger Tomas Jonsson, Sales Manager på Biomass Conversion Technology Unit, Pulp and Energy, Valmet.

Valmet kommer att leverera ett BioTrac system till PRAJ för deras andra generationens bioraffinaderiprojekt

Information om Valmets leverans

I Valmets leverans ingår ett förbehandlingssystem för biomassa. Valmets koncept är baserat på Valmets långa erfarenhet inom massa och fiberboard, som vidareutvecklats för att möta kraven från bioteknikområdet. Tekniken passar utmärkt för det inledande hydrolyssteget vid framställning av bioetanol. Valmet har erfarenhet av mer än 10 leveranser. Med den här tekniken kan restmaterial som till exempel rishalm användas för att producera klimatvänliga biobränslen. Det här är Valmets första kommersiella order i Asien för framställning av andra generationens etanol och den första leveransen till PRAJ. Valmet kommer att leverera utrustning och montageövervakning, främst från Sverige och Indien.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tomas Jonsson, Sales Manager, Biomass Conversion Technology Unit, Pulp and Energy, Valmet, tel. +46 70 526 5114
Varun Jain, Director India region, Asia-Pacific, tel. +91 96548 13696
NK Jain, Director Sales, Pulp and Energy, Asia-Pacific, Valmet, tel. +91 987325 1858

VALMET
Corporate Communications

Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av process teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa service.

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, produktionslinjer för tissue, kartong och papper, som kraft- och värmeanläggningar för energiproduktion. Valmets innovativa service- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processer och effektiviserar användningen av råmaterial och energi.

Valmets nettoomsättning 2018 var cirka 3,3 miljarder euro. Våra 13 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag. Valmets huvudkontor ligger i Esbo, Finland, och företaget är noterat på NASDAQ Helsingforsbörsen.

Läs mer www.valmet.com , www.twitter.com/valmetglobal

Processing of personal data

Golar LNG Partners LP: Q3 2019 results presentation21.10.2019 14:19:00 CESTPress release

Golar LNG Partners LP 3rd Quarter 2019 results will be released before the NASDAQ opens on Tuesday November 26, 2019. In connection with this a webcast presentation will be held at 4:30 P.M (London Time) on Tuesday, November 26, 2019. The presentation will be available to download from the Investor Relations section at www.golarlngpartners.com This webcast will be immediately followed by a Q&A session. Participants will be able to join this webcast by dialling-in using the following details: a. Webcast Go to the Investors, Results Centre section at www.golarlngpartners.com and click on the link to "Webcast". To listen to the conference call from the web, you need to have installed Windows Media Player, and you need to have a sound card on your computer. b. Teleconference Call-in numbers: International call +44 2071 928 000 UK Free call 0800 376 7922 US Toll +1 631 510 7495 USA Free call 866 966 1396 Norway Toll +47 23 96 02 64 Norway Free call 800 51874 The participants will be asked f