Grappa Musikkforlag ASGrappa Musikkforlag AS

Valkyrien Allstars er ute med ny singel!

Valkyrien Allstars slipper sitt 6. album i september 2020. Her er singel nummer 2!

«midtstripa» følger opp den energiske singelen «slutte og byen» som kom i februar. Denne gangen viser de en melankolsk godbit som tar for seg det utømmelige temaet «å være menneske».

Hør singelen her: https://orcd.co/midstripa

Digitale filer og pressebilder: https://www.dropbox.com/sh/qzi8x9ds2nm3a6u/AADk40rxXOnTQ21EMnDTb9Xoa?dl=0

Tuva Syvertsen har våren 2020 imponert stort med sine tolkninger av andres sanger på «Hver gang vi møtes» på TV2. De fleste versjonene har variert stort i lydbilde og mottatt høye terningkast fra anmelderne. De har vært preget av inderlighet, oppfinnsomhet og kompromissløshet, akkurat som Valkyrien Allstars selv.

Valkyrien Allstars er kjent som et av Norges beste liveband og har siden debuten i 2007 gått foran i utviklingen av norsk folkemusikk. Bandet har dratt i nye retninger for hver utgivelse det har sluppet og har endt opp med et helt særegent uttrykk. På sitt kommende album «hvordan kan man ta det rolig uten å kjede seg» lager de noe ligner som mistenkelig ligner på popmusikk, men fremdeles med tydelige henvisninger til norsk tradisjonsmusikk.

Komponist: Erik Sollid, Martin Langlie og Tuva Syvertsen

Tekst: Tuva Syvertsen og Aleksander Bru

Medvirkende:

Tuva Syvertsen: vokal

Erik Sollid: gitarer, fele og vokal

Magnus Larsen Jr.: bass

Martin Langlie: trommer, synth og vokal

Frøydis Bergheim Ruud
froydis@grappa.no