Valgt til å rehabilitere Vålerengtunnelen

AF Gruppen er av Statens vegvesen Region øst innstilt som entreprenør for utførelse av Tunnelrehabilitering Vålerengtunnelen.

Tunnelrehabilitering. Illustrasjonsbilde. Foto: AF

Kontrakten omfatter rehabilitering og oppgradering av Vålerengtunnelen i Oslo.

Forberedelsene starter i november 2019 med tilhørende fysisk oppstart i januar 2020. Forventet ferdigstillelse innen januar 2021. Avtalen er en hovedentreprise og kontraktens verdi er estimert til MNOK 301 ekskl. mva.

-        Prosjektet passer godt for AF Gruppens kapasitet og kompetanse. Vi ser frem til godt samarbeid med Statens vegvesen ved gjennomføring av en ny kontrakt innen tunnelrehabilitering, sier Arild Moe, konserndirektør Anlegg i AF Gruppen.

Tunnelrehabilitering. Illustrasjonsbilde. Foto: AF

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 18,8 mrd kroner i 2018 og har i dag ca 4500 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi & Miljø, Offshore og Sverige.

Innstilt til kontrakt av Avinor på Oslo lufthavn Gardermoen13.12.2019 13:19:43 CETPressemelding

Avinor har innstilt AF Gruppen som entreprenør for utførelse av entreprisen for innvendige bygningsmesssige arbeider på Oslo lufthavn. Arbeidene utføres i forlengelse av dagens pir øst ved Oslo lufthavn Gardermoen, og skal gi betydelig økt kapasitet på flyvninger utenfor Non Schengen-området. Utvidelsen av Oslo lufthavn er viktig for å videreutvikle Norges hovedflyplass som et internasjonalt knutepunkt. Den vil gi økt kapasitet og vil gi bedre forhold for passasjerer og flyselskaper, og styrke rammevilkårene for norsk reiseliv, turisme og næringsliv.