Valget 2021 - et naturvalg. Markeringer og Kick Off

I 2021 er truslene mot natur, samfunn og miljø større enn noen gang. Hverken natur eller vindkraft har noen gang vært tema i valgkampen. Stortingsvalget 2021 er et skjebnevalg og må bli et naturvalg! I dag viser vi omsorg for naturen og motstand mot de traumer som er påført natur og lokalsamfunn over det ganske land ved å arrangere nasjonale markering. Kl. 18.00 gjennomføres markeringer, fra Tana til Lindesnes, med bål, fakkelhjerter, appeller, isbading, mv. - på fjelltopper, i bygdesentra, ved anleggsområder, utfartssteder og i byer. Vindkraft er en lite effektiv, ustabil og kostbar energiteknologi som gir store skader på natur, samfunn og miljø. Vindkraft kan aldri bli bærekraftig energi- og naturforvaltning. Det er et farlig blindspor og politikk på ville veier. Norgeskartet med påmeldte markeringer vises i

Kl. 18.00 gjennomføres markeringer på fjelltopper, i bygdesentra, ved anleggsområder, utfartssteder og i byer, fra Tana til Lindesnes, med bål, fakkelhjerter, appeller, isbading, mv. -

Norgeskartet med påmeldte markeringer
https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=62.74999462837872%2C5.32849935149 3406&z=4&fbclid=IwAR3kBo3gM5v5e_5tUOITJW6LfBL1IwO9lE7GTprRR_Pv7I6Vwl 9mKbn-EMs&mid=1OK6cqeeVvwl0O4uq0efbSXeezifc4S5Q

Arrangementet 15. februar:
https://fb.me/e/XLYyhOx3 Det er opprettet lokale arrangementer for mange av markeringene.

FBgruppa  Valget 2021 - et NATURVALG

Vi forholder oss til nasjonale og lokale smittevernregler, bruker munnbind og holder avstand.
Markeringene er enkelte steder mindre arrangementer med få deltakere.

Irene Njå-Gjellestad
E-post: irene.gjellestad@gmail.com

Jan Gunnar Berg
E-post: jangunnarberg@gmail.com

New mailCopy

Motvind Norges tredje landsmøte - fornying og ny tillit25.4.2021 13:53:56 CEST | Pressemelding

Med 144 delegater fra nord til sør ble møtet lørdag 24. april en manifestering av at Motvind Norge er en grasrotbevegelse. Eivind Salen fikk ny tillit som leder, Nils Utsi og Eivind Mauland gikk ut, og styret ble supplert med Torbjørn Lindseth fra Flatanger og Hedda Skår Indrebø fra Høyanger. Landsmøtet vedtok sju resolusjoner, og Motvind Norges motstand mot vindkraft både på land og hav, ble bekreftet. Det tekniske fungerte helt perfekt. Jevnt over et godt møte som ga styret et tydelig mandat til videre arbeid.

Hastverk er lastverk - OED og ASKO8.3.2021 10:25:54 CET | Pressemelding

Motvind Norge og lokale parter har i dag bedt Olje- og energidepartementet om å følge vanlige prosedyrer for saksbehandling. OED har gitt Lillesand kommune 10 dager til å mene noe om statlig arealplan for Lillesand vindkraftverk. Kommunen har avslått dispensasjon fra kommuneplanens arealdel til atkomstveg til vindkraftverket og stanset anleggsarbeidet. Lokalbefolkningen ønsker ikke dette vindkraftverket. Nå har lokale parter, Motvind og andre organisasjoner bedt OED om å sende saka til uttalelse til alle parter.