VALBEREDNING UTSEDD

Vid årsstämman den 15 maj 2019 beslutades att Iconovo ska ha en valberedning som ska bestå av fyra ledamöter representerande de fyra största aktieägarna per den siste september 2019.

Med de största ägarna avses de aktieägare som är registrerade hos Euroclear Sweden AB den 30 september 2019. Utövar inte aktieägaren sin rätt att utse ledamot ska den till röstetalet närmast följande största aktieägaren ha rätt att utse ledamot i valberedningen. Ordförande i valberedningen ska, om inte ledamöterna enas om annat, vara den ledamot som utsetts av den till röstetalet största aktieägaren.

Valberedningen inför årsstämman 2020 består av:

Mats Johansson;

Hans Karlsson Höiden, utsedd av Orest Lastow;

Johan Lundgren, ordförande i valberedningen;

Carl Forslund

Valberedningens övergripande ansvar inför årsstämman 2020 är att presentera lämpliga kandidater för ordförande respektive styrelseledamöter och revisor(er) i Bolaget, samt att föreslå deras arvodering.

Valberedningen ska arbeta fram förslag i nedanstående frågor att föreläggas årsstämman för beslut:

förslag till ordförande vid stämman,

förslag till antalet bolagsstämmovalda styrelseledamöter samt, i förekommande fall, antalet revisorer,

förslag till arvode till icke anställda ledamöter i styrelsen samt till icke anställda ledamöter i styrelsens olika utskott,

förslag till arvode för revisorerna,

förslag till val av styrelsens ordförande och övriga styrelseledamöter samt, i förekommande fall, val av revisorer,

förslag till riktlinjer för att utse ledamöter i valberedningen och för valberedningens uppdrag,

förslag till arvode till valberedningens ledamöter.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan vända sig till valberedningen per e-post på adress: Johan.Lundgren@zenitdesign.se .

För att valberedningen skall kunna behandla inkomna förslag med tillräcklig omsorg bör dessa vara valberedningen tillhanda senast den 1 mars 2020.

LUND 8 NOVEMBER 2019

STYRELSEN

För mer information, kontakta:

Mats Johansson, styrelseordförande, mats.johansson@abraxasholding.com

OM ICONOVO AB

Iconovo grundades 2013 av personer med lång erfarenhet inom inhalationsutveckling. Bolaget utvecklar inhalatorer med tillhörande läkemedelsberedning som främst används för att behandla Astma och KOL men Iconovo besitter även kompetens att utveckla produkter för nya typer av inhalerade läkemedel som tex vacciner.

Genom att samarbeta med Iconovo kan läkemedelsföretag och generikabolag få tillgång till en komplett läkemedelsprodukt och slipper därmed de komplicerade och kostsamma tidiga stegen i utvecklingsfasen. Iconovo licensierar ut sina patenterade produkter till sina kunder och erbjuder en snabbare väg till inhalationsmarknaden med lägre risk och till en lägre kostnad.

Mer information om verksamheten finns på www.iconovo.se.

Företaget är baserat i Lund och Iconovos aktie (ticker ICO) är listad på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm sedan 6 april 2018. Erik Penser Bank AB är Bolagets Certified Adviser.

Prosafe SE: First quarter 2020 report – Adapting to a new reality26.5.2020 11:44:38 CESTPress release

(Figures in brackets refer to the corresponding period of 2019) After several years of low activity across the industry, the company has presented a business plan and a restructuring proposal to lenders which – if approved as proposed – will result in a sustainable balance sheet. The revised business plan reflects a new reality in light of Covid-19, structural changes, oil price collapse, oversupply and anticipated impact on future activity and performance. Consequently, an impairment of USD 810.5 million was made to the book value of vessels in the quarter resulting in a negative book equity of USD 858.9 million by the end of the quarter. The company has sufficient liquidity of USD 184 million at the end of the quarter and continues to operate on a going concern basis on the assumption that there is justified hope to agree a sustainable financial solution with lenders. Recent highlights Prosafe implemented Covid-19 plans early to safeguard people and assets, and this has proven succes

Result of Riksbank reversed auctions SEK Municipal Bonds26.5.2020 11:30:00 CESTPress release

Result of Riksbank reversed auctions SEK Municipal Bonds Results of auctions Municipal BondsAggregateAuction date5/26/2020Maturity2022Tendered volume, mln SEK750 +/- 750Volume offered, mln SEK1,600Volume bought, mln SEK100Number of bids4Number of accepted bids1Credit Class 1Maturity, QuarterQ1Maturity, QuarterQ2Maturity, QuarterQ3Maturity, QuarterQ4Volume Offered, mln SEK0Volume Offered, mln SEK0Volume Offered, mln SEK0Volume Offered, mln SEK0Volume bought, mln SEK0Volume bought, mln SEK0Volume bought, mln SEK0Volume bought, mln SEK0Number of bids0Number of bids0Number of bids0Number of bids0Number of accepted bids0Number of accepted bids0Number of accepted bids0Number of accepted bids0Average yield-Average yield-Average yield-Average yield-Lowest accepted yield-Lowest accepted yield-Lowest accepted yield-Lowest accepted yield-Highest yield-Highest yield-Highest yield-Highest yield-% accepted at lowest yield-% accepted at lowest yield-% accepted at lowest yield-% accepted at lowest yie