Valberedning inför Industrivärdens årsstämma 2020

Enligt det beslut om valberedningen som fattades vid årsstämman 2011, och som gäller tillsvidare, uppdras åt styrelsens ordförande att ta kontakt med fyra bland de röstmässigt största ägarregistrerade aktieägarna i Euroclear Sweden AB:s utskrift av aktieboken per sista bankdagen i augusti, som vardera utser en representant som inte är ledamot i bolagets styrelse att jämte ordföranden utgöra valberedning för tiden intill dess att ny valberedning utsetts. Valberedningen utser ordföranden inom    gruppen. Sammansättningen av valberedningen ska tillkännages senast sex månader före nästa årsstämma. Inget arvode ska utgå.

I enlighet härmed har valberedningen följande sammansättning: Mats Guldbrand, L E Lundbergföretagen, Stefan Nilsson, Handelsbankens Pensionsstiftelse m fl, Mikael Schmidt, SCA och Essity Pensionsstiftelser m fl, Bo Damberg, Jan Wallanders och Tom Hedelius stiftelse m fl samt Fredrik Lundberg, styrelseordförande i Industrivärden.

Om ledamot lämnar valberedningen innan dess arbete är slutfört, och om valberedningen anser att det finns behov av att ersätta denna ledamot, ska valberedningen utse ny ledamot. Ändring i valberedningens sammansättning ska offentliggöras omedelbart.

Årsstämma i Industrivärden kommer att hållas den 24 april 2020, klockan 14:00, i Vinterträdgården på Grand Hôtel i Stockholm.

Stockholm den 7 oktober 2019

AB INDUSTRIVÄRDEN (publ)

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Lundberg, Sammankallande i valberedningen, tel 08-463 06 00.

Informationen lämnades genom kommunikationschefen Sverker Sivalls (tel. 08-666 64 00) försorg, för offentliggörande den 7 oktober 2019 kl.10:00 CET.

Ernst Jansen new COO of Kempen Capital Management3.6.2020 08:30:00 CESTPress release

Amsterdam/’s-Hertogenbosch, the Netherlands, 3 June 2020 Ernst Jansen has been appointed Chief Operating Officer (COO) at Kempen Capital Management (Kempen) with immediate effect. The successor to Erik Luttenberg, Jansen will take on this role alongside his current position of COO of Van Lanschot Private Banking. The new position also sees him appointed to Kempen’s Management Board. Constant Korthout, Van Lanschot Kempen’s Chief Financial Officer and Chief Risk Officer (CFO/CRO), explained: “We’re very pleased that Ernst has proved willing to take on these new responsibilities alongside his current position. This appointment reflects our strategy towards a fully integrated wealth management model by 2023, allowing us to enhance our efficiency and productivity, and act as a single group. Our thanks go to Erik for his many years of service to our organisation, and we wish Ernst lots of success in his new role.” Media Relations: +31 20 354 45 85; mediarelations@vanlanschotkempen.com Inves

Rovio Entertainment has acquired Darkfire Games - Copenhagen based mobile games studio3.6.2020 08:30:00 CESTPress release

Rovio Entertainment Corporation Press Release Rovio Entertainment has acquired Darkfire Games - Copenhagen based mobile games studio June 3, 2020 - Espoo - Rovio Entertainment Corp. has acquired a free-to-play (F2P) mobile games studio Darkfire Games (formerly Wargaming Denmark), focused on Role Playing Games (RPG). Rovio acquired all of the outstanding shares of Darkfire Games for an undisclosed sum on June 3, 2020, and the wholly-owned Rovio subsidiary will become Rovio Copenhagen. Rovio Copenhagen will continue to operate as an independent studio focusing on mobile RPGs. At present, the studio comprises 20 gaming industry veterans with vast expertise in making RPGs. As part of the acquisition, Rovio takes on the studio’s currently soft-launched mobile RPG, Darkfire Heroes. The game’s development will continue in Copenhagen, with Rovio providing synergies and support for the studio in central functions and areas such as user acquisition, technology, analytics and live operations. “We