Valberedning för SEB utsedd

Stockholm 16 september 2020

Årsstämma för Skandinaviska Enskilda Banken kommer att hållas tisdagen den 30 mars 2021.

Valberedningen består av:

Petra Hedengran, Investor, ordförande i valberedningen
Magnus Billing, Alecta
Lars Heikensten, Trygg-Stiftelsen
Johan Sidenmark, AMF
Marcus Wallenberg, styrelsens ordförande, SEB

De aktieägare som utsett ledamöter till valberedningen representerar tillsammans cirka 36,6 procent av röstetalet för samtliga aktier i banken.

SEB:s styrelse har utsett  Sven Nyman  att vara adjungerad ledamot av valberedningen.

Valberedningen har till uppgift att arbeta fram ett förslag till styrelse m.m. att läggas fram för beslut på årsstämman 2021. De frågor valberedningen ska behandla finns beskrivna på www.sebgroup.com/sv under rubriken ”Årsstämma”.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra det med e-post till valberedning@seb.se eller med brev till Skandinaviska Enskilda Banken AB, Valberedningen, Att: Ulf Thornander, KA1, 106 40 Stockholm, senast måndagen den 11 januari 2021.

Pawel Wyszynski, Chef Investor Relations
pawel.wyszynski@seb.se
Frank Hojem, Kommunikationschef
frank.hojem@seb.se

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas i ett 20-tal kontor världen över med cirka 15 000 medarbetare. Den 30 juni 2020 uppgick koncernens balansomslutning till 3 218 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 909 miljarder kronor. Läs mer om SEB på http://www.sebgroup.com/sv.

Key dates for the Yara International ASA 2019 dividend23.10.2020 17:33:48 CESTPress release

Oslo, 23 October 2020: Reference is made to Yara’s stock exchange release dated 23 October 2020 regarding the Extraordinary General Meeting and additional dividend of NOK 18 per share. The following key dates will apply for the additional dividend: Ex dividend NOK 18.00 as of: 18 November 2020 Record date: 19 November 2020 Dividend payment date: 27 November 2020 ADR dividend payment date: 4 December 2020 Contact Thor Giæver, Investor Relations Cellular: (+47) 480 75 356 E-mail: thor.giaver@yara.com About Yara Yara grows knowledge to responsibly feed the world and protect the planet. Supporting our vision of a world without hunger, we pursue a strategy of sustainable value growth, promoting climate-friendly and high-yielding crop nutrition solutions for the world’s farming community and food industry. Yara’s ambition is to be the Crop Nutrition Company for the Future. We are committed to creating value for our customers, shareholders and society at large, as we work to develop a more su

Nøkkeldatoer for Yara International ASA tilleggsutbytte23.10.2020 17:33:48 CESTPressemelding

Oslo, 23. oktober 2020: Det vises til børsmelding 23. oktober 2020 om ekstraordinær generalforsamling og tilleggsutbytte på 18 kroner per aksje. Følgende nøkkeldatoer gjelder for tilleggsutbyttet: Aksjen handles eks. utbytte NOK 18,- fra: 18. november 2020 Eierregisterdato: 19. november 2020 Utbetalingsdato: 27. november 2020 Utbetalingsdato ADR: 4. desember 2020 Kontakt Thor Giæver, investorkontakt Mobil: (+47) 480 75 356 E-post: thor.giaver@yara.com Om Yara Yara bringer kunnskap om hvordan verdens befolkning kan mettes og kloden beskyttes. Bak vår visjon om en verden uten sult ligger en strategi som fremmer klimavennlige og ressurseffektive løsninger for landbruk og matvareindustri over hele verden. Vår ambisjon er å være fremtidens leverandør av plantenæring. Vi har forpliktet oss til å skape verdi for kunder, aksjonærer, og samfunnet rundt oss i arbeidet med å skape en mer bærekraftig matverdikjede. For å nå dette målet, har vi satt oss i førersetet for utviklingen av digitale verk