Valberedning för Eolus Vind AB utsedd

Valberedningen består av följande ledamöter:

Hans-Göran Stennert, styrelseordförande i Eolus Vind AB.
Ingvar Svantesson, utsedd av Domneåns Kraftaktiebolag.
Hans Gydell, utsedd av Hans-Göran Stennert.
Hans Johansson, utsedd av Åke Johansson.

Enligt beslut på årsstämman den 19 maj 2021 skall valberedningen bestå av en ledamot utsedd av envar av de tre röstmässigt största ägarna jämte styrelseordföranden. Tillsättningen av valberedningen har skett genom att Eolus styrelseordförande Hans-Göran Stennert på grundval av bolagets, av Euroclear tillhandahållna, förteckning över registrerade aktieägare per den 31 augusti 2022 kontaktat de för bolaget största kända ägarna, vilka uppmanats att var och en föreslå en representant till valberedningen. Efter sådana kontakter har valberedningen utsetts. Totalt representeras cirka 34,1 procent av rösterna i valberedningen.

Valberedningens uppgift är att inför årsstämman 2023 framlägga förslag avseende antal styrelseledamöter som skall väljas av stämman, styrelsearvode, styrelsens sammansättning, styrelseordförande, ordförande på stämman samt revisorer och revisorsarvoden.

Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan vända sig till Hans-Göran Stennert, telefon 0706-06 62 62 eller e-post hgst@eolusvind.com. Den som vill lämna förslag eller synpunkter till valberedningen kan göra detta skriftligen genom brev till: Valberedningen, Eolus Vind AB, Box 95, 281 21 Hässleholm.

Årsstämma i Eolus Vind AB kommer att hållas den 12 maj 2023.

För ytterligare information kontakta:
Hans-Göran Stennert, styrelseordförande, telefon 0706-06 62 62
Karin Wittsell Heydl, kommunikations- och hållbarhetschef, telefon 0761–16 71 99

Om Eolus
Eolus är en av Nordens ledande projektörer inom förnybar energi och vi är aktiva i hela värdekedjan från tidig projekt­utveckling till etablering och drift av anläggningar för förnybar energi. Vi erbjuder attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsmöjligheter i Norden, Baltikum, Polen och USA. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 666 vindkraftverk med en effekt om 1 414 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta 1 580 MW åt kunder, varav 912 MW är i drift.

Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. För mer information, se www.eolusvind.com.

DNO Initiates Share Buyback Program8.12.2022 20:47:01 CET | Press release

Oslo, 8 December 2022 – DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator (the "Company"), today announced the initiation of a share buyback program (the "Program") through which the Company will repurchase up to 53,107,326 shares, representing approximately five percent of total shares outstanding, for a maximum total consideration of USD 80 million. The Program will be conducted in accordance with article 5 of the Market Abuse Regulation (EU) No 596/2014, as adopted in the Norwegian Securities Trading Act of 2007, ancillary regulations and the Oslo Stock Exchange's Guidelines for buyback programmes and price stabilisation of February 2021. Buyback transactions will be executed at market prices on the Oslo Stock Exchange. The Program will be managed by Arctic Securities AS, which will make its trading decisions in relation to the Program independently of the Company; this may result in DNO acquiring shares through periods where the Company otherwise would have been restricted from doing so.

Park Place Technologies Acquires CentricsIT Global Services Division8.12.2022 20:35:38 CET | Press release

Purchase Strengthens Park Place as Global Leader for all IT Infrastructure Solutions, as Economy and Skills Gap Challenges Impact Global Business. CLEVELAND, Dec. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Park Place Technologies, the leading global data center and networking optimization firm, has acquired the TPM and Professional Services assets of CentricsIT, an IT services provider based in Atlanta, Georgia. The demand for Professional Services is growing globally, driven by economic conditions and skills gaps. Park Place’s Professional Services offering will benefit from the acquisition with greater capabilities in IMAC, ITAD, Remote Hands, and deployment services, including cabling, wi-fi surveys, data center installs and refreshes, and network installations. Park Place clients will benefit from a state-of-the-art Professional Services portal developed by CentricsIT that provides real-time project status, reporting, and collaboration tools. Park Place’s Project Management Office function will

Lumina Datamatics Acquires UK-based Sunrise Setting Ltd.8.12.2022 20:15:35 CET | Press release

MILTON KEYNES, United Kingdom, Dec. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Lumina Datamatics UK Ltd. signed a definitive agreement to acquire a controlling stake in UK-based Sunrise Setting Ltd., a boutique company based in Brixham, UK, supporting academic and other publishers including non-publisher organizations to produce more than 500 publications each year. “The acquisition of Sunrise Setting Ltd. deepens our commitment to our current customers, and also fits with our strategic growth plan. Sunrise Setting Ltd.’s customers will benefit greatly from our broad range of publishing and technology solutions. The depth and experience of Sunrise Setting Ltd. will enhance Lumina Datamatics’ presence in the UK and EU regions and will help us gain a competitive advantage in the publishing space,” said Sameer Kanodia, Managing Director & CEO of Lumina Datamatics. “There is clear alignment with our company offerings and we are looking forward to taking advantage of the synergies resulting from our coll