Valberedning för Eolus Vind AB utsedd

Hässleholm den 15 november 2021

Valberedningen består av följande ledamöter:
Hans-Göran Stennert, styrelseordförande i Eolus Vind AB.
Ingvar Svantesson, utsedd av Domneåns Kraftaktiebolag.
Hans Gydell, utsedd av Hans-Göran Stennert.
Hans Johansson, utsedd av Åke Johansson.

Enligt beslut på årsstämman den 19 maj 2021 skall valberedningen bestå av en ledamot utsedd av envar av de tre röstmässigt största ägarna jämte styrelseordföranden. Tillsättningen av valberedningen har skett genom att Eolus styrelseordförande Hans-Göran Stennert på grundval av bolagets, av Euroclear tillhandahållna, förteckning över registrerade aktieägare per den 31 augusti 2021 kontaktat de för bolaget största kända ägarna, vilka uppmanats att var och en föreslå en representant till valberedningen. Efter sådana kontakter har valberedningen utsetts. Totalt representeras cirka 34,1 procent av rösterna i valberedningen.

Valberedningens uppgift är att inför årsstämman 2022 framlägga förslag avseende antal styrelseledamöter som skall väljas av stämman, styrelsearvode, styrelsens sammansättning, styrelseordförande, ordförande på stämman samt revisorer och revisorsarvoden.

Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan vända sig till Hans-Göran Stennert, telefon 0706-06 62 62 eller e-post hgst@eolusvind.com. Den som vill lämna förslag eller synpunkter till valberedningen kan göra detta skriftligen genom brev till:

Valberedningen, Eolus Vind AB, Box 95, 281 21 Hässleholm

Eolus Vind AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Hans-Göran Stennert, styrelseordförande, telefon +46 (0)706-06 62 62
Johan Hammarqvist, kommunikationschef, telefon +46 (0)720-50 59 11

Kort om Eolus
Eolus Vind är en av Nordens ledande projektörer av vindkraftsanläggningar. Eolus skapar värden i alla led inom ramen för projektutveckling och drift av vindkraftsanläggningar och erbjuder såväl lokala som internationella investerare attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsobjekt i Norden, Baltikum, Polen och USA. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 666 vindkraftverk med en effekt om 1 414 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta cirka 1 330 MW åt kunder varav 921 MW är i drift.

Eolus Vind AB har nära 36 500 aktieägare. Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

För mer information om Eolus, besök gärna www.eolusvind.com

AMG Advanced Metallurgical Group N.V. Completes Issuance of $550 Million of Credit Facilities30.11.2021 22:00:00 CET | Press release

Amsterdam, 30November 2021--- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") is pleased to announce that it has entered into a new $350 million 7-year senior secured term loan B facility ("term loan") and a $200 million 5-year senior secured revolving credit facility ("revolver"). The total facility amount of $550 million replaces AMG’s existing credit facility and extends our term loan maturity from 2025 to 2028 and revolver maturity from 2023 to 2025. AMG will use the proceeds of the new term loan to refinance its existing credit facility. Further strengthening AMG’s commitment to Environmental, Social and Governance ("ESG"), we have embedded annual CO2 intensity reduction targets into the Revolving Credit Facility, making it a Sustainability Linked Loan. Moody's Investors Service ("Moody's") assigned a Ba3 rating to the new senior secured credit facility, affirmed our B2 corporate family rating and changed their outlook to positive from stable. S&P Global R

EPH European Property Holdings Limited (EPH) announces Third Quarter 2021 Financial Update30.11.2021 19:00:00 CET | Press release