Vakker video om kjærlighet i lockdown fra Gabrielle

I kveld kl 18:00 slipper Gabrielle musikkvideoen til «Sånn Som Deg» - og videoen har en helt spesiell fortelling.

Foto Henry Gill

Videoen er regissert av Tom Ringsby, som Gabrielle har jobbet med på både videoen til «Tenker på deg» Og «Til d morning».

Gabrielle forteller om videoen: «Dette er tredje videoen jeg gjør med Tom, og jeg er som vanlig utrolig stolt. Han jobber fra London, og castet et helt rått kjærestepar der borte – Lauren og Soul. Ettersom dette fremdeles var midt i lockdown, plasserte han de i en leilighet sammen. Resultatet ble en visuelt nydelig feiring av kjærligheten og oppsiden de følte ved å være sammen i karantenetiden. Noe av det jeg elsker med arbeidet til Tom, er at han liker best å jobbe med ekte mennesker – som slipper å ‘spille’ sine karakterer. Dette synes jeg gjør videoen ekstra autentisk og god. Henry Gill på foto bringer i tillegg frem det nære og rene i det hele.»

Intergalactic Studios har produsert videoen. Laura N-Tamara er illustratør.

«Sånn Som Deg» er skrevet av Gabrielle, og produsert av Anders Kjær og Nicolay Svennæs Tangen.

Gabrielle er og har vært en sentral skikkelse på norsk artisthimmel i snart 10 år, etter hun i 2012 debuterte med det spellemann-nominerte albumet "Mildt Sagt». Albumet "Nattergal" kom i 2014 og ga henne Edvard-Prisen. Hun slapp nylig sitt 3. album «Snart, Gabby» som fikk hele 3(!) Spellemann-nominasjoner og singelen «Tenker på deg» vant Musikkforleggerprisen for Årets Verk. Gabrielle lever for sine liveopptredener og skulle i 2020 igjen ha headlinet mange av Norges største festivaler med sitt beryktede liveshow , som har høstet fulle terningkast over hele landet. Den plutselig ledige tiden har hun nå bestemt seg for å bruke i studio og slippe ny musikk. Praise be.

Foto Mariam Rosenborg

Nyhetsbrev fra Universal Music7.8.2020 10:42:29 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/el-papi-har-fatt-med-seg-hele-norges-tix-igjen-og-igjen?publisherId=6987388&releaseId=17889871 El Papi har fått med seg hele Norges TIX – "Igjen Og Igjen" https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/united-stage-copenhagen-music-lanserer-united-stage-group-nordens-ledende-bookingbyra?publisherId=6987388&releaseId=17889872 United Stage & Copenhagen Music lanserer United Stage Group, Nordens ledende bookingbyrå. I dag slippes låten "Smile", et samarbeid mellom Juice WRLD og The Weeknd. I 2019 tweetet Juice WRLD at han og The Weeknd burde lage en låt sammen, nå er resultatet her. Låten følger opp Juice WRLDs album, Legends Never Die, som gikk rett til førsteplass i Norge. Dette er også første nye musikk fra superstjernen The Weeknd siden albumet After Hours, som toppet den norske albumlisten i 11 uker, og nærmer seg hele 55 millioner streams i Norge. Den australske superstjernen Keith Urban er ute med enda en låt fra hans kommende album The Speed

El Papi har fått med seg hele Norges TIX – Igjen Og Igjen7.8.2020 09:15:00 CESTPressemelding

Etter å ha sluppet årets mest streamede norskspråklige låt ‘Sykepleierinnen’ (3. plass Norge) fulgte El Papi opp med ‘Midsommarnatt’ som gikk rett inn i top 50 i både Norge og Sverige. Nå kommer han med en ny sang og har for første gang i samarbeid med en annen artist; hele Norges TIX! Sammen har de laget en fengende sensommerlåt i en roligere stil enn tidligere sanger, som passer like godt i øret på bussen som på vors. - «Helt siden jeg slapp Midsommarnatt har jeg hatt lyst til å lage en litt roligere låt, og endelig kan jeg vise dere resultatet. Utrolig takknemlig for at TIX ville bli med på å lage denne låten, oss to sammen er sterke.» - El Papi HØR EL PAPI FEAT: TIX - "IGJEN OG IGJEN" HER - «Allsang og god stemning er det vi er best på, så dette var et veldig naturlig samarbeid. Jeg gleder meg til å vise den til hele Norge!» - TIX El Papi har markert seg som en av de raskeste voksende artistene i Norge med over 85 millioner streams og over 13 000 følgere på instagram på litt over 2

UNITED STAGE & COPENHAGEN MUSIC LANSERER UNITED STAGE GROUP, NORDENS LEDENDE BOOKINGBYRÅ6.8.2020 11:22:22 CESTPressemelding

De tre nordiske bookingbyråene United Stage Sverige, United Stage Norge og Copenhagen Music, annonserer i dag en strategisk sammenslåing; United Stage Group - en nordisk liveplattform for etablerte og up-and-coming artister. United Stage representerer i dag nærmere 250 norske og svenske artister. De står bak mer enn 3 000 arrangementer i året og har navn som Lars Winnerbäck, Darin, Melissa Horn, bob hund, Smith & Thell, CC Cowboys, Jaa9 & OnklP, Morgan Sulele med flere i stallen. I tillegg til sin virksomhet som agent, turnéprodusent og konsertarrangør, har United Stage management for mer enn 20 artister samt årlig gjennomføring av en rekke større bedriftsarrangementer. Fusjonen mellom United Stage og Copenhagen Music åpner endelig opp for et sømløst liveoppsett på tvers av de nordiske landene. President og grunnlegger av United Stage AB, Anders Larsson, forklarer: “Hos United Stage har vi en enkel filosofi som vi har støttet oss til siden begynnelsen. Vi tror på magien som oppstår i m

Kjærlighet for Sigrid Undset - S1sco teamer opp med Yomi31.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha skapt bølger og satt navnet sitt på kartet med “Versace Medusa” som nylig rundet en million avspillinger på Spotify, “San Siro”, “Paco Rabanne” og sist med NALO på “Capoeira”, returnerer den mystiske Stovnergutten i dag med “Sigrid Undset”. På laget har han fått med seg enda en Stovnergutt og kompis, Yomi. - "Yomi er min lillebror fra hooden! Det var ikke et spørsmål at vi måtte i studio sammen, men heller snakk om riktig tidspunkt. Under locked-down perioden tok vi en session med Pacify og klarte å lage «Sigrid Undset». Låta handler om kjærligheten for Sigrid. En ærlig og reflektert banger. "Mens de tenkte på designers og tråkket i Chanel, putta hodet mitt i alt for å paye mammas gjeld" - S1sco HØR "SIGRID UNDSET" HER - “Som man hører i sangen så møtte jeg S1sco når jeg var 10. Når jeg først hørte at han drev med musikk var det bare et spørsmål om tid før vi skulle lage noe. Det du hører på nå er lyden av Stovner. Stovnersound. SS” - Yomi Om S1sco: 21-åringen fra Stovner, s

CLMD slipper sommerlåten "Sailboat"!31.7.2020 08:00:00 CESTPressemelding

CLMD hadde et fantastisk 2019 da han slapp fjorårets store hit «DANCE» som nå har bikket imponerende 45 millioner streams i Spotify. Med en katalog bestående av hits som «Trouble», «DANCE» og «Be Happy» har han blitt omtalt som ‘‘Norway's Finest’’ av den legendariske DJ-en og radioverten Pete Tong fra BBC Radio 1. CLMD er et levende bevis på at ingenting trumfer hardt arbeid og stadig utvikling, og at han selv ti år etter debuten kan være relevant hver eneste fredag og lørdag, år etter år. Nå er han aktuell med låta «Sailboat» som slippes 31. juli. CLMD sier følgende om låta: «Sailboat» fanger følelsen du får når du vet at du har møtt den rette! Hvordan en person kan få deg til å føle deg fri og uthvilt som en seilbåt på havet på en perfekt sommerdag». Bak artistnavnet CLMD finner vi Martin Danielle, og han har i takt med suksessen blitt et kjent ansikt, både som produsent og TV-personlighet. Mentorrollen i «The Voice» satte ham på kartet for et nytt publikum, uten at det har tatt fra

Taylor Swift overrasket alle med nytt album24.7.2020 16:05:01 CESTPressemelding

Taylor Swift overrasket i dag fansen med albumet «folklore», som er hennes åttende studioalbum så langt. Albumet består av 16 spor, er skrevet og spilt inn under karantene, og er produsert av Aaron Dessner (The National) og Jack Antonoff (Bleachers, Fun). Swift skriver dette om sitt nye album på Twitter: “In isolation my imagination has run wild and this album is the result. I’ve told these stories to the best of my ability with all the love, wonder, and whimsy they deserve. Now it’s up to you to pass them down. folklore is out now.” Taylor Swift Taylor Swift slapp også en video til albumsporet «cardigan», som hun har regissert selv. Bon Iver er med som albumets eneste featureartist, på den nydelige låten exile.