Vakker video om kjærlighet i lockdown fra Gabrielle

I kveld kl 18:00 slipper Gabrielle musikkvideoen til «Sånn Som Deg» - og videoen har en helt spesiell fortelling.

Foto Henry Gill

Videoen er regissert av Tom Ringsby, som Gabrielle har jobbet med på både videoen til «Tenker på deg» Og «Til d morning».

Gabrielle forteller om videoen: «Dette er tredje videoen jeg gjør med Tom, og jeg er som vanlig utrolig stolt. Han jobber fra London, og castet et helt rått kjærestepar der borte – Lauren og Soul. Ettersom dette fremdeles var midt i lockdown, plasserte han de i en leilighet sammen. Resultatet ble en visuelt nydelig feiring av kjærligheten og oppsiden de følte ved å være sammen i karantenetiden. Noe av det jeg elsker med arbeidet til Tom, er at han liker best å jobbe med ekte mennesker – som slipper å ‘spille’ sine karakterer. Dette synes jeg gjør videoen ekstra autentisk og god. Henry Gill på foto bringer i tillegg frem det nære og rene i det hele.»

Intergalactic Studios har produsert videoen. Laura N-Tamara er illustratør.

«Sånn Som Deg» er skrevet av Gabrielle, og produsert av Anders Kjær og Nicolay Svennæs Tangen.

Gabrielle er og har vært en sentral skikkelse på norsk artisthimmel i snart 10 år, etter hun i 2012 debuterte med det spellemann-nominerte albumet "Mildt Sagt». Albumet "Nattergal" kom i 2014 og ga henne Edvard-Prisen. Hun slapp nylig sitt 3. album «Snart, Gabby» som fikk hele 3(!) Spellemann-nominasjoner og singelen «Tenker på deg» vant Musikkforleggerprisen for Årets Verk. Gabrielle lever for sine liveopptredener og skulle i 2020 igjen ha headlinet mange av Norges største festivaler med sitt beryktede liveshow , som har høstet fulle terningkast over hele landet. Den plutselig ledige tiden har hun nå bestemt seg for å bruke i studio og slippe ny musikk. Praise be.

Foto Mariam Rosenborg

Ny musikk fra Drake, BENEE, Diana Krall, The Killers, Elvis Costello, Lany, Oda Loves You med flere14.8.2020 13:38:46 CESTPressemelding

Diana Krall med nytt album i september Superstjernen Drake overrasket fansen med sin nye singel "Laugh Now Cry Later" i dag, der han har med seg Chicago-rapperen Lil Durk. Se den tilhørende spektakulære musikkvideoen her. 20 år gamle BENEE fra New Zealand fikk sitt store gjennombrudd med "Supalonely" feat. Gus Dapperton, en låt som har streamet over 1,7 milliarder! Nå er hun klar med den den nye singelen "Snail" som hun har skrevet og produsert sammen med Josh Fountain. Om låten sier hun: “When we were in lockdown, I was fascinated by snails. There wasn’t really a lot to be doing, so I would spend a lot of time outside looking at snails and would think about how they’re doing their own little thing and they’re all free. I just played around with the idea of being kind of like a snail and how I come out in the rain. Being stuck inside because of COVID, it’s kind of my lockdown song”. Apple Music har annonsert BENEE som Up Next, noe som gjør henne til første artist fra New Zealand som bl

Nyhetsbrev fra Universal Music7.8.2020 10:42:29 CESTPressemelding