Utvidelse av forvaltningen ved AMFI Nesttun

AMFI Nesttun er et forvaltet kjøpesenter i Fana bydel i Bergen som inngår i Olav Thon Gruppens senterportefølje. Nå utvides driftsansvaret på AMFI Nesttun til å også omfatte alle butikkene på gateplan.

AMFI Nesttun.

Eieren av AMFI Nesttun, Zurhaar & Rubb AS, er svært godt fornøyd med den nye avtalen.

– Olav Thon Gruppen har den største kompetansen og den beste driftserfaringen for kjøpesentre i Norge. Det har tatt oss 25 år å samle alle handelseiendommene i gågaten og på torget til ett felles eierskap. Nå ser vi frem til en samlende og markedsmessig styrket handel på hele Nesttun med felles annonsering, og ikke minst felles åpningstider, sier Rune Birkeland som er administrerende direktør i Zurhaar & Rubb AS.

Fra 1. januar 2020 vil AMFI Nesttun drifte, leie ut og markedsføre ytterligere 26 butikker med et samlet areal på ca. 5.000m2. Dette er en videreføring av dagens avtale om drift av kjøpesenteret AMFI Nesttun. AMFI Nesttun vil fra årsskiftet bestå av 49 butikker samlet og en salgsflate på totalt ca. 13.000 m2. Butikkomsetningen for 2020 forventes å bli ca. 550 millioner kroner.

Zurhaar & Rubb AS eier alle handelseiendommene i gågaten og på torget på Nesttun.

AMFI Nesttun er et AMFI-profilert senter som samarbeider om felleskampanjer med reklamebyrået AMFI Kreativ.

– Vi er glad for at Zurhaar & Rubb har valgt å utvide samarbeidet med oss. Vi opplever de som en svært profesjonell aktør i markedet. Nesttun er et attraktivt og spennende område i Bergensregionen, sier Ove Skrøvseth som er leder for forretningsutvikling i Olav Thon Gruppen.

Les mer om AMFI Nesttun her og les mer om Zurhaar & Rubb her

AMFI Nesttun.