Utvidelse av forvaltningen ved AMFI Nesttun

AMFI Nesttun er et forvaltet kjøpesenter i Fana bydel i Bergen som inngår i Olav Thon Gruppens senterportefølje. Nå utvides driftsansvaret på AMFI Nesttun til å også omfatte alle butikkene på gateplan.
AMFI Nesttun.

Eieren av AMFI Nesttun, Zurhaar & Rubb AS, er svært godt fornøyd med den nye avtalen.

– Olav Thon Gruppen har den største kompetansen og den beste driftserfaringen for kjøpesentre i Norge. Det har tatt oss 25 år å samle alle handelseiendommene i gågaten og på torget til ett felles eierskap. Nå ser vi frem til en samlende og markedsmessig styrket handel på hele Nesttun med felles annonsering, og ikke minst felles åpningstider, sier Rune Birkeland som er administrerende direktør i Zurhaar & Rubb AS.

Fra 1. januar 2020 vil AMFI Nesttun drifte, leie ut og markedsføre ytterligere 26 butikker med et samlet areal på ca. 5.000m2. Dette er en videreføring av dagens avtale om drift av kjøpesenteret AMFI Nesttun. AMFI Nesttun vil fra årsskiftet bestå av 49 butikker samlet og en salgsflate på totalt ca. 13.000 m2. Butikkomsetningen for 2020 forventes å bli ca. 550 millioner kroner.

Zurhaar & Rubb AS eier alle handelseiendommene i gågaten og på torget på Nesttun.

AMFI Nesttun er et AMFI-profilert senter som samarbeider om felleskampanjer med reklamebyrået AMFI Kreativ.

– Vi er glad for at Zurhaar & Rubb har valgt å utvide samarbeidet med oss. Vi opplever de som en svært profesjonell aktør i markedet. Nesttun er et attraktivt og spennende område i Bergensregionen, sier Ove Skrøvseth som er leder for forretningsutvikling i Olav Thon Gruppen.

Les mer om AMFI Nesttun her og les mer om Zurhaar & Rubb her

AMFI Nesttun.

Konsernet Olav Thon Gruppen omfatter mange virksomheter, hvorav kjernevirksomhetene er eiendom og hotell. De mest kjente merkenavnene våre er Thon Eiendom og Thon Hotels.

I 2022 hadde konsernet ca. 2.700 årsverk. Les årsrapportene våre her.

Olav Thon Gruppen eies av Olav Thon Stiftelsen, som gir deler av overskuddet i Olav Thon Gruppen til samfunnsnyttige formål.

Følg pressemeldinger fra Olav Thon Gruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Olav Thon Gruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Olav Thon Gruppen

Olav Thon Gruppens kjøpesentre omsatte for 78 milliarder i 20235.1.2024 11:20:00 CET | Pressemelding

I 2023 var omsetningen i Olav Thon Gruppens kjøpesentre på 78 milliarder kroner. Dette tilsvarer en økning på 5,2 % fra 2022. Også julehandelen i 2023 var god med en vekst på 3,5 % i desember sammenlignet med samme periode i 2022. - I et år som vi vet har vært vanskelig for forbrukerne, er vi meget godt fornøyde med en samlet omsetningsøkning på over 5,2 % i Olav Thon Gruppens kjøpesentre i Norge. Vi kommer til å satse offensivt på å øke markedsandeler i 2024, men vi tror markedet kan bli tøffere i første halvår, og at forbruksveksten avtar noe, sier Thomas E. Rønning, direktør for kjøpesenter i Olav Thon Gruppen.

Olav Thon Gruppen kjøper Hotel Terminus i Stockholm - nyåpner som Thon-hotell i 20256.12.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Som et ledd i Thon Hotels’ strategi om å satse i Skandinavia har Olav Thon Gruppen gjennom det svenske datterselskapet Thon Sverige AB inngått en avtale om å kjøpe Hotel Terminus i Stockholm. - Det var først og fremst den sentrale beliggenheten like ved Stockholm sentralstasjon som gjorde at vi fattet interesse for denne svært attraktive hotelleiendommen, uttaler Arne B. Sperre, visekonsernsjef i Olav Thon Gruppen.

Olav Thon Gruppens resultat første halvår 20237.9.2023 08:00:00 CEST | Pressemelding

Olav Thon Gruppen hadde et resultat i første halvår på 94 millioner kroner, ned fra 5,3 milliarder kroner i samme periode i fjor. Den store endringen fra i fjor forklares av at verdinedgang på eiendomsporteføljen og finansielle instrumenter i første halvår var 1,7 milliarder kroner, mens det i samme periode i fjor var en verdiøkning på 3,4 milliarder kroner. Resultatet før skattekostnad, verdiendringer og valutaposter ble 2,2 milliarder kroner, en økning på 11 % fra samme periode i fjor.

Vi gratulerer Olav Thon med 100-årsdagen den 29. juni28.6.2023 20:00:00 CEST | Pressemelding

- Jeg har lært Olav Thon godt å kjenne gjennom mine 30 år i konsernet, spesielt i året som har gått, som konsernsjef. Han lever som han lærer, og jeg har dyp beundring for livsverket hans. Det Olav Thon har oppnådd gjennom sitt lange liv, er helt unikt. At Olav Thon nå runder 100, er enda et eksempel på hans imponerende langsiktighet i ett og alt, sier Kjetil Nilsen, konsernsjef i Olav Thon Gruppen.