Volkswagen

«Utvendig frihet, innvendig fri plass»: Interiøret i nye ID.4

Del
Generøse plassforhold, puristisk design, effektfull belysning og bærekraftige materialer: Innvendig er ID.4 som en moderne lounge. Den nyskapende karakteren til Volkswagens første elektriske SUV blir til å ta og føle på.
Interiøret i nye ID.4
Interiøret i nye ID.4
  • Plassforhold som i en konvensjonell SUV i den nest største klassen
  • Flytende og luftig interiørdesign
  • Elegant ambientbelysning, og «ID. Light» gir førerstøtte

De første Volkswagen ID.3 1ST ankom Bekkelaget i Oslo den 28. august, og er allerede klar for prøvekjøring hos Volkswagen-forhandlerne.  Volkswagen mener alvor med sin satsning på elektrisk mobilitet og viser styrke ved at det nærmer seg enda en modell i ID-familien.

Starten for ID.4 er nær, med verdenspremiere den 23. september. I Norge åpner vi for forhåndssalg av ID.4 med tohjulstrekk like etter verdenspremieren. De første bilene kommer til Norge mot slutten av året. Dermed lanserer Volkswagen en elbil i det segmentet som vokser raskest i verden: De kompakte SUV-ene. Og ID.4 er ikke bare for Europa. Senere skal den også bygges og selges i Kina og USA.

Interiøret er nyskapende i forhold til sammenlignbare modeller fra Volkswagen. Takket være den kompakte elektriske drivlinjen, er den innvendige plassen større. Sjefsdesigner i Volkswagengruppen, Klaus Zyciora, har en slående formel for bilen: «Utvendig frihet, innvendig fri plass». Han tegnet bilen i sin tidligere jobb som leder av designavdelingen til Volkswagen, sammen med sitt team.

– ID.4 introduserer en ny romfølelse i sin klasse, sier Zyciora.

Typisk SUV: Store døråpninger, behagelig sitteposisjon

Gleden begynner idet du setter deg inn. Dørhåndtakene i ID.4 flukter med karosseriet, og betjenes elektrisk. Fører og passasjerer stiger inn gjennom store døråpninger, og sitter høyt. I baksetet er det like mye plass som i en konvensjonell SUV i den nest største klassen. Også rikelig med bagasje kan tas med – allerede med bakseteryggen oppreist rommer bagasjerommet 543 liter.

Det innvendige designet i ID.4 understreker de generøse plassforholdene. Akkurat som utvendig, virker det flytende og lett, og konsentrert om det vesentlige. Dashbordet gir inntrykk av å sveve – det har ingen forbindelse med midtkonsollen. Den er utformet som en egen del. Det store panoramataket (ekstrautstyr) gir fri sikt mot himmelen.

I mørket gir ambientbelysningen en behagelig atmosfære, med 30 ulike farger å velge mellom. Hele display- og betjeningskonseptet er logisk og enkelt oppbygget, noe Zyciora poengterer:

– Den intuitive betjeningen i ID.3 introduserer en ny, elektrisk letthet i klassen for crossover-SUV-er.

I hele ID.-familien: «ID. Light»

«ID. Light» er en nyskapende funksjon som alle modellene i ID.-familien får. Lysbåndet under frontruta gir støtte til sjåføren i mange situasjoner, med lyssignaler i ulike farger som oppfattes intuitivt. På denne måten ønsker for eksempel «ID. Light» føreren velkommen, og viser at bilen er klar til å kjøre. Om bilen er låst eller opplåst signaliseres også.

«ID. Light» fremhever også støtten fra assistentsystemer og navigasjonssystemet. Lyssignalet viser for eksempel om du snart må bremse, eller når du får et innkommende anrop. Sammen med navigasjonssystemet hjelper «ID. Light» deg med å komme gjennom trafikken med god flyt. Blinkende signaler viser anbefalt filskift, og systemet varsler også om du kjører i feil fil.

Setene: Høy komfort, uten bruk av ekte skinn

Forsetene i ID.4 er både sportslige og komfortable. I introduksjonsmodellen ID.4 1ST Max, som blir tilgjengelig fra introduksjonen i Norge, har det også godkjenningsmerke fra den tyske foreningen Aktion Gesundener Rücken (Aksjon Sunne Rygger). De kan justeres elektrisk, og den pneumatiske korsryggstøtten har massasjefunksjon.

Materialvalgene understreker Lounge-karakteren. Trekkene er i en kombinasjon av kunstskinn og ArtVelours – et mikrofibermaterial, som blir framstilt av rundt 20% resirkulerte PET-flasker.

Interiørene i introduksjonsmodellene ID.4 1ST og ID.4 1ST Max domineres av rolige, kultiverte farger: «Platinum Grey» og «Florence Brown». Rattet, rattsøylen, omrammingen til displayene og betjeningsøyene i dørene er i lekker «Piano Black» eller puristisk «Electric White» utførelse. De lyse tonene gir hele interiøret en futuristisk følelse og understreke det rene designet.

Mobilitetens fremtid er elektrisk. Derfor investerer Volkswagen gjennom strategien «Transform 2025+» elleve milliarder euro i elektrisk mobilitet. ID.4 er den første elektriske SUV-en fra Volkswagen, og etter ID.3 den andre bilen i ID.-familien. ID. står for intelligent design, identitet og visjonære teknologier.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Interiøret i nye ID.4
Interiøret i nye ID.4
Last ned bilde
Interiøret i nye ID.4
Interiøret i nye ID.4
Last ned bilde
Interiøret i nye ID.4
Interiøret i nye ID.4
Last ned bilde
Interiøret i nye ID.4
Interiøret i nye ID.4
Last ned bilde
Interiøret i nye ID.4
Interiøret i nye ID.4
Last ned bilde
Skisse av ID.4
Skisse av ID.4
Last ned bilde
Skisse av ID.4
Skisse av ID.4
Last ned bilde
ID.4
ID.4
Last ned bilde
Kamuflert ID.4
Kamuflert ID.4
Last ned bilde
Kamuflert ID.4
Kamuflert ID.4
Last ned bilde

Lenker

Om Volkswagen

Volkswagen
Volkswagen
Frysjaveien 31b
0609 Oslo

240 33 300http://www.vw.no

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for tiende året på rad i 2019. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.

Besøk oss gjerne på:

https://www.volkswagen.no/no.html

https://moller.no/no/nyhetsrom

https://www.volkswagen-newsroom.com/en

https://www.volkswagenag.com/

Følg pressemeldinger fra Volkswagen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Volkswagen

Ren elbilportefølje skal ta Volkswagen til topps igjen2.1.2024 14:16:58 CET | Pressemelding

Etter mange år på topp, har Volkswagen mistet plassen som Norges mest kjøpte personbilmerke. Nå tar merket fatt på 2024 med nye priser, utelukkende elbiler i porteføljen og ambisjoner om å ta tilbake førsteplassen. – Vi har Norges beste, elektriske modellportefølje, folkelige priser og et svært kompetent forhandlernett nærme kunder over hele landet. Vi har alle forutsetninger for å ta tilbake førsteplassen, sier Ulf Tore Hekneby.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye