Utsetter planlagt prøvetur

Kapteinen på Fjord FSTR har valgt å utsette den planlagte prøveturen fra Hirtshals til Kristiansand.

Prøveturen var annonsert og skulle ha funnet sted på formiddagen tirsdag 4. mai.

Årsaken til utsettelsen oppgis av kapteinen om bord å være meget nedslående værmeldinger. Værprognosene tilsier at det blir lite gunstig å bedrive testing av skip og tilpasninger til kai og rampe det nærmeste døgnet.

Fjord Line beklager til dem som hadde sett frem til å ta den nye katamaranen nærmere i øyensyn, men vil samtidig understeke den sjansen kommer til å by seg om kort tid. Ny dato for prøvetur, vil trolig bli publisert i løpet av tirsdagen.

Fjord FSTR blir inntil ny dato for prøvetur er satt, liggende i Hirtshals havn, der skipet utstyres og klargjøres.

Brian Thorsted Hansen (CEO)

Fjord Line ble grunnlagt i 1993 og er i dag Norges nest største fergerederi i internasjonal passasjer- og godstrafikk mellom Norge, Sverige og Danmark med en markedsandel på 21 prosent. Selskapet har fire skip, opererer på fem fergeruter, sysselsetter rundt 700 årsverk og transporterer årlig i over 1,4 millioner passasjerer. I tillegg til passasjertrafikk tilbyr selskapet også frakt av nyttekjøretøy og gods. Informasjonen gjelder for selskapet før pandemien.